Близо 5 тона пластмасови отпадъци бяха събрани в кампанията „Книги за смет”

Дата: 06.07.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Близо 5 тона пластмасови отпадъци бяха събрани в кампанията „Книги за смет”

С подкрепата на Kaufland кампанията „Книги за смет" събра близо 5 тона пластмаса за броени часове на територията на 3 български града – Велико Търново, Бургас и Варна.

Много преди обявения начален час на инициативата нетърпеливи участници се наредиха на дълги опашки пред събирателните пунктове, за да се включат в една от най-мащабните инициативи у нас в подкрепа на рециклирането, която същевременно поощрява четенето. При спазване на всички епидемиологични мерки на 27 юни жители на Велико Търново предадоха близо 1 тон пластмасови отпадъци за рециклиране пред хипермаркета на Kaufland в града. Бургазлии се включиха на две локации – пред един от хипермаркетите на Kaufland в града и пред Пантеона, и предадоха близо 2.5 тона. На 28 юни жители на Варна донесоха 1.5 тона пластмаса за рециклиране пред най-новия хипермаркет на компанията в града.

Срещу всеки килограм пластмаса участниците в „Книги за смет“ получиха книга, като тази година те можеха да избират между заглавия, по които са създадени актуални филми - „Война на световете“, „Министерство на времето“, „Анн от фермата „Грийн Гейбълс“, „Доктор Дулитъл“, „Колекционерът на изгубени неща“ и „Ловът“. Всички участници получиха още талон за отстъпка отстъпка за собствени марки продукти на Kaufland в опаковки с намалено съдържание на пластмаса.

Освен, че предостави локации за събитието, Kaufland България осигури и средствата за отпечатване на книгите. Компанията подкрепя „Книги за смет“ в контекста на своя дългосрочен ангажимент за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, предотвратяване на нейното използване, повече рециклиране и по-устойчиви опаковки. В България Kaufland прилага RЕset Plastic* - стратегията срещу замърсяването с пластмасата на Schwarz Group, част от която е Kaufland. В дългосрочен план Kaufland България има за цел да намали употребата на пластмаса с минимум 20% до 2025 г. и да има 100% рециклируеми опаковки на продуктите собствена марка.

Организаторите предвиждат и есенно издание на кампанията, като засега планираните локации са в градовете София и Пловдив.