Българските потребители са в топ 3 на ЕС по намерения за покупки през 2019 г.

Дата: 22.05.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
Българските потребители са в топ 3 на ЕС по намерения за покупки през 2019 г.

За 72% от българите „локален“ продукт означава стока с „национален“ произход, докато същото понятие за потребителите в Западна и Централна Европа се използва за продукти, идващи от конкретен регион в тяхната страна. Това бе един от основните изводи от проучването „Обсерватория 2019” на BNP Paribas Personal Finance, което беше представено в София пред журналисти. Всяка година проучването разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС, чрез интервюта на близо 14 хил. европейски граждани от 17 държави - Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания.

Тази година един от важните за страната ни изводи, направен благодарение на „Обсерватория 2019” е, че българите са сред топ 3 на нациите в ЕС, които възнамеряват да харчат най-много през 2019 г. Според последното издание на проучването, 62% от потребителите у нас заявяват, че биха харчили повече през следващите 12 месеца, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 41%. На първо място по намерения за покупки са хората в Словакия със 73% положителни отговори, следвани от румънците с 63%. В същото време хората във Франция са най-песимистично настроени по отношение на покупателната си способност, като 59% от тях заявяват, че тя се е понижила през последните 12 месеца.

Данните на „Обсерватория 2019“ показват, че покупателната способност на 30% от българите се е повишила през 2018 г., което е с 2% повече в сравнение с предишното издание на проучването. Тази цифра е над средното ниво за ЕС от 23%. По отношение на повишаването на покупателната способност България е в топ 5 на ЕС и зад страната ни са развити икономики като Франция, където само 10% от хората са дали положителен отговор, и Италия – със 17% положителни отговори. През 2019 г. най-високо този показател е оценен в Норвегия – 46%.