Големите вериги у нас са инвестирали 16,5 млн. лв. за намаляване на екологичното въздействие от дейността си

Дата: 26.09.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
Големите вериги у нас са инвестирали 16,5 млн. лв. за намаляване на екологичното въздействие от дейността си

През последната година шест от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET, са инвестирали 16,5 млн. лв. в екологична устойчивост и са дарили над 1 млн. лв. в подкрепа на над 50 социални инициативи. Това обявиха компаниите на среща с журналисти, на която отчетоха своите инвестиции в посока социално-корпоративна отговорност.

През изминалата година веригите са вложили почти 16,5 млн. лв. в намаляване на екологичното въздействие и въглеродния отпечатък от дейността си, стимулиране на устойчиво потребление и подкрепа на инициативи за намаляване на замърсяването на планетата. Това е постигнато чрез намаляване на потреблението на електроенергия с използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи; замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли, инсталиране на фотоволтаични панели с цел използване на „зелена“ енергия; замяна на пластмасови изделия за еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за безплатно зареждане на електромобили и инициативи за събиране на пластмасови капачки за рециклиране.

В периода юли 2018 г. – юли 2019 г шестте големи компании са дарили и над 1 млн. лв. за реализация на повече от 50 обществено значими проекти, показват данните от анкета, проведена сред членовете на Сдружението за модерна търговия, в което влизат Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET.