До 2025 г. пластмасовите опаковки на собствените марки на Лидл България ще са 100% рециклируеми

Дата: 08.07.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
 До 2025 г. пластмасовите опаковки на собствените марки на Лидл България ще са 100% рециклируеми

До 2025 г. Лидл България си поставя за цел пластмасовите опаковки на продуктите със собствените марки на веригата да бъдат изработени изцяло от 100% рециклируеми материали. Ангажиментът е част от дългосрочната стратегия на компанията по отношение на опазването на околната среда и конкретно намаляване на количеството използвана пластмаса. Усилията на търговската верига, както на глобално, така и на национално ниво, са насочени към постепенно намаляване на опаковъчните материали и постоянно подобряване на възможностите за рециклиране, се казва в прессъобщение на търговската верига. .

Компанията вече отчита и първите резултати от друга амбициозна цел, която обяви през миналата година - 20% намаляване на използваната пластмаса при продукти собствена марка до 2025 г. Сред конкретните мерки довели до оптимизирането на количеството използвана пластмаса е намаляване на теглото на различните тарелки за прясно месо с до 11%. Така на годишна база Лидл България спестява над 37 тона пластмаса. Промяна в продуктовия дизайн на опаковката пък редуцира използваната пластмаса с до 26% при четири вида ядки под една от собствените марки на компанията, което води до спестяване на близо 250 кг пластмаса годишно.

Друг пример са био бананите, при които търговецът цялостно е премахнал единичната опаковка и я заменя с бандерол. Резултатът от тази мярка възлиза на 630 кг по-малко използвана пластмаса на годишна база.

„През 2018 година поставихме още по-силен фокус върху грижата за природата - насочен към намаляване на използваната пластмаса. С предприетите мерки от обявяването на целта до днес в Лидл България спестяваме над 40 тона пластмаса на годишна база. В допълнение ще спестим още 34 тона пластмаса на годишна база само след прекратяване продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба, планирано за края на 2019 г.“, коментира главният изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска.