Европа е водеща в света по отношение на иновациите при крафт бирите

Дата: 28.09.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Европа е водеща в света по отношение на иновациите при крафт бирите

Броят на новите крафт бири, пуснати на пазара в Европа е нараснал повече от два пъти от 2013 г. досега. Така Старият континент надминава Северна Америка по отношение на иновациите при крафт бирите, посочва в свое проучване Mintel.  През 2013 г. Северна Америка доминираше глобалния пазар на крафт бира с 52% от всички новопоявили се марки. От тогава обаче, тенденцията се обръща. През 2017 г. 54 на сто от новите марки, пуснати на пазара са в Европа и едва 19% са в Северна Америка.

През последните няколко години интересът към крафт бирите се пренесе от САЩ към Обединеното кралство и от там преля върху целия континент. „Нашите проучвания предполагат, че европейците приемат много добре крафт бирите, търсейки нещо ново и по-вълнуващо от досегашните бирени предложения, с които се сблъскваха на местните си пазари. Тази тенденция е особено валидна за пазари като Германия, където пивоварите и предлаганите бири са непроменени от векове.”

Докато в държави като Германия, Белгия и Чехия все още доминират типичните за тях бири, стане ли въпрос за иновации, потребителските интереси към крафт бирите вече са налице и това предоставя достатъчно възможности пред производителите.

Потребителите на бира в Полша (64%), Франция (63%), Италия (61%) и Германия (50%) са настроени позитивно към опитването на различни видове крафт бири като India pale ales и други pale ales, които вече са широкоразпространени на по-зрелия британски пазар.

Европейските потребители са позитивно настроени и да харчат повече средства за крафт бири. Около половината от консуматорите на бира в Италия (52%), Франция (51%), Германия (46%) и Обединеното кралство (45%) са съгласни, че за тях си струва да се плаща повече, посочва Mintel.

Крафтът е новото „премиум” при пивото и потребителите са доволни да заплащат по-големи суми за по-малко количество в сравнение с масовите брандове, притежавани от световните производители.

За тези консуматори занаятчийските (преведено от craft – бел. ред.)  предложения отговарят на желанието им за нови преживявания и правят препратка към миналото за вдъхновение, като същевременно предлагат нови видове бира, които никога не са били опитвани до момента.

Проучването на Mintel разкрива, че потребителите в Европа не се интересуват много от разликата между „истинска” крафт бира (от малки, независими производители) и „наподобяващи крафт” брандове, притежавани от големите световни пивоварни компании. Приблизително половината от испанците (45%) казват, че не е ясно кое прави една бира „крафт” и по-малко от една пета (17%) от германците казват, че решението им за покупка ще се повлияе ако крафт марката е притежавана от голяма компания, посочва Mintel.

За термина „крафт” липсва официална дефиниция, което позволява на големите пивоварни компании да се възползват от бума на крафт бирите като или пускат свои крафт предложения, или придобиват малки пивоварни, произвеждащи такива бири.

„Няма изгледи скоро да се забави практиката големите пивовари да придобиват печеливши по-малки крафт производители. Подробна дефиниция на крафт индустрията би била полезна за малките пивовари и ще бъде приветствана от европейските потребители, тъй като те искат по-голяма яснота и подкрепа при ориентирането в категорията”, се казва в доклада на Mintel.