Значим принос за българската икономика отчете системата на „Кока-Кола”

Дата: 12.06.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Елиза Грънчарова, генерален мениджър на „Кока-Кола България” и Светослав Атанасов, изпълнителен директор на „Кока-Кола ХБК България”

Над половин млрд. лева допринася системата* на компанията на „Кока-Кола” за българската икономика, показват данните от доклад за социално-икономическото въздействие за 2017 г. Цялостното въздействие на системата на „Кока-Кола” върху българската икономика е нараснало с 9% между 2015 и 2017 г. Общият принос към брутния вътрешен продукт на страната е 0,6%, като той се формира от заплатите, печалбите и данъците, генерирани в цялата ѝ стойностна верига. Компанията работи с български доставчици, като стойността на купуваните от тях стоки и услуги за миналата година е над 105 млн. лева. Друг интерес факт е, че всеки 1 лев, изхарчен за напитки на „Кока-Кола”, води до 0,64 лв. приходи за България.

Докладът разглежда и въздействието на системата на компанията върху пазара на труда. Заетите в производствените предприятия и офисите на компаниите през 2017 г. са 2 300 души, като едновременно с това тя поддържа още 17 500 допълнителни работни места по веригата – от производителите на суровини и съставки, до хората, които продават напитките на бранда в заведенията и магазините. Общо 19 800 заети или 0,7% от пазара на труда са свързани с дейностите на „Кока-Кола” в България. Така с всяко 1 работно място в системата се поддържат още 7 работни места в българската икономика.

„Нашата компания е дългосрочен и отговорен партньор на българската държава за устойчивия растеж на икономиката ни. За трета поредна година правим този анализ за въздействие, който е отражение на нашия траен ангажимент и отговорност към българското общество като цяло. Само за миналата година системата на „Кока-Кола” у нас е заплатила 236 млн. лева преки и непреки данъци. Тази сума се равнява на годишните разходи за образованието на 87 700 ученици“, каза Светослав Атанасов, изпълнителен директор на „Кока-Кола ХБК България” при представянето на резултатите от доклада.

„Освен чисто икономическото и социалното въздействие върху българската икономика, за всички години, през които марката присъства на българския пазар, ние подкрепяме и промотираме българското и българските традиции. България е първата държава в света, в която „Кока-Кола” вече е изписана на кирилица. Друг силен отпечатък, който остави страната ни върху историята на компанията е лимитираната колекция от шест дизайнерски бутилки, които бяха облечена в мотиви от шевиците, характерни за шестте български етнографски области. Стремим се и да отговаряме на променящите се вкусове и потребности на българското общество. Затова разширяваме портолиото си с продукти с негазирани напитки, с по-малко съдържание на захар, като винаги сме били лидери в налагането на отговорните правила при етикетирането“, допълни Елиза Грънчарова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България”.

 

*Системата на „Кока-Кола” в България„Кока-Кола България“ е местното дъщерно дружество на The Coca-Cola Company и отговаря за маркетинга, разработването на нови безалкохолни напитки и за сиропите и концентратите, влизащи в състава на напитките с марка „Кока-Кола”. „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани“ (Кока-Кола ХБК) купува концентратите и сиропите за производството на напитките по споразумение за франчайзинг с The Coca-Cola Company. „Кока-Кола ХБК” отговаря и за продажбата на продуктите, отношенията с клиенти и доставчици, реализирането на промоции и дистрибуцията на продуктите. Днес тя има 2 производствени и 7 дистрибуционни центъра у нас.