Как пазаруваме в условията на извънредно положение?

Дата: 26.03.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Как пазаруваме в условията на извънредно положение?
COVID-19, който за първи път беше установен в Китaй в ĸpaя нa 2019 г., а по-късно се разпространи в повече от 100 държави, доведе до взимането на извънредни мерки за ограничаване на заразата. Всички те доведоха до необходимостта от проследяване на потребителското поведение в България вследствие на наложените ограничения и забрани. В тази връзка, в периода от 19 до 22.03, Broshura.bg проведе анкета сред своите посетители. В проучването се включиха 1 331 потребители. 
 
Целта на анкетата е да се установят нагласите за пазаруване в условията на извънредно положение сред аудиторията на сайта, a обобщените резултати да помогнат на ритейл сектора и брандовете в посока обмисляне на ефекта от ситуацията и преосмисляне на подходите на комуникация.
 
Какво най-често купуваме?
 
Не е изненадващ фактът, че над 95%* от активните граждани, живеещи в големите градове са посочили на първо място хранителни стоки от първа необходимост. На второ място, потребителите на Broshura.bg са посочили, че пазаруват почистващи и дезинфекциращи препарати (55.14%), следвани от лекарства, витамини и добавки за имунитет (44.48%). В свободните отговори на този въпрос, преобладаващата част от тях са посочили, че купуват храна за домашните си любимци, памперси и козметика за бебе.
*При този и част от другите въпроси, беше възможен повече от един отговор. Това е причината при сумиране на резултатите да се получава сбор от над 100%. 
 
Откъде пазаруваме? 
 
Над 68% от взелите участие в анкетата споделят, че основно пазаруват от големи супермаркети, квартални магазини и от аптеки. Данните от този въпрос са обясними предвид това, че в ситуация на извънредно положение клиентският път към супермаркети и аптеки не се променя, тъй като те остават основен източник за снабдяване със стоки от първа необходимост и гарантиране на превенция. 
 
Колко често пазаруваме?
 
На въпрос колко често пазарувате във веригите супермаркети, аптеки и дрогерии, 47% от участващите посочват веднъж на 3 дни, последвано от веднъж седмично - 32%. Отговорите на този въпрос показват, че потребителите показват отговорност и избягват ежедневния контакт в най-натоварените вериги за пазаруване. Процесът по планиране за закупуване на определени продукти (shopping list) и желанието за по-малко време прекарано в магазина също са водещи фактори при честотата на пазаруване. 
 
Пазаруваме все повече онлайн
 
53% от участвалите в анкетата споделят, че по време на извънредното положение, предпочитат да пазаруват онлайн.  61,27% от потребителите споделят, че в условия на извънредна ситуация хранителните стоки са предпочитани в онлайн покупките. Пазаруването на хранителни стоки онлайн е сигурен начин, през който потребителите могат бързо и лесно да се сдобият с необходимите продукти. Голяма част от домакинствата не желаят да се излагат на опасност с цел да предпазят себе си и своите близки. 
 
 
От коя категория продукти може да се лишат потребителите
 
Домакинствата редуцират или отлагат покупките на черна и бяла техника, дребна техника, обувки и аксесоари предвид ситуацията. Това поведение би могло да бъде обосновано от наложените забрани и липсата на нормално функциониращо ежедневие. В период на криза, хората търсят познатото и необходимото, което е добра възможност за ритейл бизнеса и брандовете да предложат комуникация, засилваща доверието към тях и разбирането в новосъздалата се ситуация. 
 
Защо потребителите препоръчват Broshura.bg 
 
В условията на коронавирус Broshura.bg остава сигурен източник, чрез който потребителите могат да се информират за всички предложения в ритейл сектора. Платформата комуникира активно брошури, асортимент, промоции, работно време, доставка онлайн и всичко необходимо за планирането на бърза и ефективна покупка. 
В резултат на това 84,77% от анкетираните, активни и социално-отговорни граждани, вземащи решение за покупките в домакинството, биха препоръчали Broshura.bg като платформа за лесно и достъпно място, през което може да намиране на всичко необходимо за покупка. 
 
*Пълните резултати от проучването можете да видите тук: https://bit.ly/2xsT2hi