Мариана Кордопати: Доверието към продуктите е ключово за потребителите

Дата: 01.04.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Мариана Кордопати: Доверието към продуктите е ключово за потребителите

ADVERTORIAL

Старшият маркетинг и търговски директор на P&G за Югоизточна Европа за иновациите и новите нужди на потребителите

Какви са тенденциите в потребителските навици, които се появиха тази година в категорията грижа за дома? Как ще се развият в бъдеще според Вас?

Здравето  и хигиената застанаха в центъра на ежедневието ни. Това се отрази и  на  грижата за чистота на дома. Тя стана още по-важна. Проучванията показват, че проблемите със здравето засягат 65% от европейците. Нещо повече, тези проблеми определят ежедневните им избори.  Някои навиците започнаха да се проявават много по-често от преди.  В проценти това се изразява в 76% - миене на ръце и 36% -  почистване на дома. А  27% използват пералня по-често. И разбира се, всички готвим повече.

Друга тенденция, която се появи е увеличаването на времето, необходимо за почистване, особено на домовете ни. Те се превърнаха в наш подслон и мястото, където прекарваме по-голямата част от времето си. Разбира се, фокусът върху здравето и безопасността на нашето семейство също придобиха ново значение. В същото време, обръщаме много по-голямо внимание на опазването на околната среда.

В  тези условия доверието към продуктите се превръща в ключов фактор за потребителите, които се обръщат към марките, на които най-много вярват. Продукти като Fairy са в центъра на тази нова реалност. Благодарение на иновацията си Fairy успява да отговори на нуждите на домакинствата от бързо и ефективно почистване.

В същото време, здравната криза засили някои от социалните проблеми, пред които са изправени общностите, особено в случаите на уязвими социални групи. Fairy е марка с дълга история, носеща промяна в общността и през тези трудни времена продължи своята мисия да подкрепя тези, които се нуждаят от помощ.

Как отговаряте на нуждите? Защо потребителите да изберат Fairy?

Марки като Fairy са изградили дългогодишни отношения на доверие с потребителите. От излизането си на пазара до днес той е предпочитан за на потребителите, а с годините се превърна в синоним на икономия и ефективност. Фразата „една капка е достатъчна“ олицетворява иновацията на Fairy. Точно тя създава и  стойност за потребителя.

Освен това в настоящия контекст доверието се превърна в ключов приоритет за потребителите, които се обръщат към онези марки, на които най-много вярват. Ние от P&G се озовахме в центъра на тази нова реалност. Затова голяма част от действия по посока на иновациите, както и новите продукти, които представяме на пазара, са насочени именно към задоволяване на потребителското търсене на точните решения. Fairy беше част от това с представянето на новия Fairy Extra +.

Изследванията ни върху потребителските навици показаха, че бърнаутът е един от основните проблеми на съвременните хора.  Често, начините за облекчаването на безпокойството и успокояването на ума са готвене и печене. Това в комбинация с новата тенденция потребителите, да почистват веднага след като изцапат чиниите, ни подтикна да внесем иновация за потребителите в България - нашата най-добра формула Fairy Extra +. Продукт, предназначен да предостави бързо и лесно почистване, за да даде възможност на нашите потребители да имат повече време за важните за тях неща, както и да възстановят бързо реда в кухнята си.

Иновациите не спират дотук. Опазването на околната среда става все по-важно за нас. Затова в P&G използваме метода "Анализ на жизнения цикъл" за своите продукти. Изследвайки всяка част от живота им до изхвърлянето, целим да открием  етапа, на който продуктът има негативно въздействие върху околната среда и се фокусираме върху това да го намалим. Приложихме анализа върху Fairy и стана ясно, че 90% от екологичния отпечатък се създава при използването на вода и енергия за миене на съдове. В този случай технологиите, иновациите и комуникацията се фокусират върху насърчаването на отговорно потребление у дома. Верото Fairy  осигурява чистотата на съдовете дори в студена вода, като по този начин намалява консумацията на енергия. В същото време капсулите за съдомиялна машина Fairy Platinum Plus почистват ефективно мазнината в бързи цикли на измиване. С капсулите съдовете не се нуждаят от изплакване преди да се поставят в миялната машина. По този начин се пести вода при всяко измиване. Въпреки че тези неща могат да изглеждат незначителни, ако всички ние ги приложим в ежедневието си, това ще доведе до по-голямо положително въздействие върху околната среда.

Навиците на пазаруване също са се променили много. Какъв е отговорът Ви на тази промяна?

Навиците за пазаруване наистина са се променили заради пандемията. Започвайки от предпазните мерки  в магазините и по-пълната кошница поради по-рядкото посещаване на магазините до увеличаването на електронната търговия. Всички ние трябваше да се адаптираме мигновенно, за да не повлияем на потребителите по време на пазаруване. Във всички точки на продажба (онлайн или физически магазин) търсихме най-добрата услуга и най-добрата стойност за потребителя. Партнирахме си  с търговците, за да подчертаем иновациите и предимствата на   продуктите, както и актуалните промоции.

Също така се адаптирахме към новите условия и навици за пазаруване. Направихме иновациите на Fairy достъпни от най-малкия до най-големия магазин, като същевременно адаптирахме съдържанието си в интернет, за да бъде полезно за нашите потребители. Например, давахме им идеи за  рецепти за бързи семейни ястия.

55 предлагани на достъпни цени, силни комуникационни планове в и извън магазините. Разбира се, перфектното обслужване на клиенти ще остане на преден план.