Опаковките на Kaufland стават все по-рециклируеми

Дата: 22.11.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Опаковките на Kaufland стават все по-рециклируеми

До 2025 година опаковките на собствените марки продукти на Kaufland ще съдържат средно 25 на сто рециклат

Групата Schwarz, от която е част Kaufland България, увеличава целта за включване на рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки продукти на компаниите от групата. След равносметка на напредъка по груповата  REset Plastic* стратегия е решено тази цел да бъде увеличена от средно 20 до 25 на сто.

Изводите за напредъка са направени на база на публикувания през ноември доклад Global Commitment 2021 на фондация „Елън Макартър“. Инициативата цели преминаване към кръгова икономика, а групата Schwarz се присъедини към нея през 2018 година.

Равносметката на Schwarz отчита сериозни стъпки към постигане на амбициозните цели от REset Plastic стратегията. Серия от мерки са допринесли за това в опаковките на собствените марки продукти на компаниите от групата да се използва средно 13 процента по-малко пластмаса. Мерките включват отстраняване на пластмасата от опаковките, като например премахване на пластмасови капаци за еднократна употреба при млека и други напитки, замяна на пластмасови опаковки с хартиени, продажба на неопаковани плодове и зеленчуци, като към момента 57%  от плодовете и зеленчуците във всички Kaufland държави са неопаковани.

У нас Kaufland работи и за популяризиране на проблема с пластмасата за еднократна употреба, като подкрепя и реализира редица проекти. Сред тях са Kaufland София Полумаратон без пластмаса за еднократна употреба, Софийският фестивал на науката, кампанията в подкрепа на рециклирането „Книги за смет“, издаването на детската образователна книга „Къде отива боклукът?“, интерактивната изложба #ЗаедноДействайСМузейко  в магазини на Kaufland, програмата за младежки иновации на WWF България - Panda Labs.

 

 

* REset Plastic е 360-градусовата стратегия на Schwarz групата срещу замърсяването с пластмаса.

 

Ръководните принципи на REset Plastic:

 

1. REduce: въздържаме се от ползването на пластмаса, където е възможно;

2. Redesign: проектираме и разработваме продукти, така че да могат да бъдат рециклирани;

3. Recycle: събираме, сортираме, рециклираме и затваряме цикъла на рециклиране;

4. Remove: помагаме за премахването на пластмасови отпадъци от околната среда;

5. Research: инвестираме в научноизследователска и развойна дейност, за да намерим иновативни решения и допринесем чрез тях за рециклирането и опазването на ресурсите.