Родна биволска луканка тръгна към Европа

Дата: 26.10.2017 Коментари: 0
Снимки (1)
Родна биволска луканка тръгна към Европа

Продажби за близо 3 млн. лв. са реализирали шест български производители в рамките на 7 дни от „Балканската седмица“, която Lidl проведе за първи път през лятото на 2017 г. в свои магазини в Европа. По време на тематичната седмица общо 14 артикули от български доставчици достигнаха до 19 държави в Европа в общо 6 989 магазина.

Баница със сирене, антипасти, сушено филе, овче сирене и бира са сред най-предпочитаните родни продукти в магазините на Lidl в Европа. Така например, в рамките на тематичната седмица, български производител на баница е реализирал износ, който се равнява на продажбите му в „Лидл България” за цели 10 години. Успехът на „Балканската седмица“ предопределя и нейното по-нататъшно развитие. Предстои още български артикули да бъдат поръчани за следващото ѝ издание през 2018 г.

Сред примерите с възможност за постоянен експорт е биволската луканка, превърнала се във фаворит на клиентите в Германия и Ирландия. През декември 2016 г. в двете държави са поръчани над 108 000 бройки от този артикул. Биволската луканка е и първият български продукт, който се предлага под премиум марката Deluxe в Германия. За Коледа 2017 г. Германия и Ирландия отново са заявили бройки, като към тях вече се присъединяват и още 5 други държави с интерес към вкусния български продукт.

Върху виното ще бъде поставен силен акцент през 2018 г. За първи път веригата ще започне да изнася български вина в чужбина – общо 131 000 бутилки вино на стойност 1,3 млн. лв. от седем български доставчика са поръчани за пазарите в Словакия, Румъния, Полша и Великобритания.