Уиски, кафе и бонбони се търсят най-много в брошурите по Коледа

Дата: 06.12.2017 Коментари: 0
Снимки (1)
Уиски, кафе и бонбони се търсят най-много в брошурите по Коледа

Брошурите – тази мощна хартиена стръв за лов на потребители. Преливат от пощенските кутии, бълват на купчини, подпъхнати под входната врата, разнасят се от малки и големи и са любимо четиво, особено за по-вманиачените потребители, които стриктно планират седмичните си покупки. Пъстър мини каталог с оферти и подробна информация за грамажи, цени, бонуси и още хиляди „вземи 3, плати 2, тръгни си с 4” предложения. Никой не може да отрече удобството и привлекателността на хартиената брошура – върху нея се водят бележки, ограждат се промоциите, които по-късно ще бъдат преследвани в магазина, очертава се мислена траектория между щандовете в магазина, от самия му вход, та чак до изхода.

За по-напредналите в дигитално отношение потребители има платформи, които качват брошурите в интернет. Така тези, които не са успели да се преборят със съседите за шарените хартиени диплянки, могат да видят абсолютно същите актуални предложения в интернет. И като в много други сайтове и тук опцията за търсене по ключови думи позволява на потребителите да спестят време и да стигнат директно до продуктите, които ги интересуват, да узнаят в кои магазини се намират и докога могат да ги намерят на специална оферта. 

Дойде ли декември, търсачките в интернет буквално прегряват от търсене на най-различни предложения за подаръци, идеи за празнични вечери и тържества. За „издирване” се пускат ключови думи както играчки, дрехи, обувки, техника, така и храни, напитки и козметика. Последните три безспорно влизат в графа „бързооборотни” и поради тази причина ги поставяме във фокуса на коледното приложение на PROGRESSIVE. За да разберем какво се търси най-много от бързооборотните стоки по празниците, потърсихме Broshura.bg – платформата, през която потребителите имат достъп до брошурите на различни търговци.

Може би не е изненадващо, че посещенията в сайтове като този се повишават през декември. Справката показва, че посещенията в Broshura.bg през последния месец на миналата година са се повишили със 135 хил. – от 1 660 000 на 1 795 000. След празниците, през по-спокойният януари 2017 г. посещенията на сайта, предлагащ онлайн брошури са общо 1 600 000.

Какво се търси по същество?

Представител на бързооборотното семейство „задължителни гости” в една празнична вечер е уискито. Затова без изненада търсенето му се повишава от 1,44% от всички разглеждани продукти през ноември’16 на 2,77 на сто през декември’16. С утихването на празненствата и поводите за консумация, търсенето му се връща на нива от 1,40% от всички разглеждани продукти. От семейството на храните и напитките през последния месец на изминалата година е скочило търсенето и на бонбони. Повече кафе пък започва да се разглежда през януари, показват данните на онлайн платформата. От справката за ноември - декември 2016 г. и януари 2017 г. се вижда, че търсенето на „месо” започва с края на постите, а именно – през декември.
Оказва се, че един от най-купуваните подаръци за семейството по празниците е телевизорът. Търсенето му през декември 2016 г. спрямо месец по-рано се е увеличило от 4,34% на 9,75 на сто. Любопитно е, че интересът към този не толкова бързооборотен продукт се запазва висок и през януари, когато делът му от всички разглеждани продукти е 5,60%.

А когато празниците отминат и потребителите се завърнат към януарската рутина на ежедневието си, техните интереси се пренасят към банални продукти като гуми, акумулатори, прахосмукачки и одеяла.

Профил на потребителите

Жените запазват водещата си роля от пазаруването и при разглеждането на онлайн брошури. Данните на платформата показват, че 67% от посетителите на сайта са нежните половинки от домакинствата. Най-активната потребителска група са потребителите на възраст между 25 и 34 години.