36 български производители изнасят стоки за Lidl в цяла Европа

Дата: 07.11.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
36 български производители изнасят стоки за Lidl  в цяла Европа

Български производители са реализирали продажби на стойност над 30 млн. лв. в търговската мрежа на Lidl в Европа през 2018 г., което е 100% ръст спрямо предходната година. Това обяви изпълнителният директор на „Лидл България” Милена Драгийска по време на пресконференция, на която присъстваха двама представители на производителите, реализирали значителни продажби в магазините на Lidl в Европа - Поли Димова, директор „Продажби“ на група „Симид” и Яни Драгов, изпълнителен директор на „Смарт Органик”, както и министъра на земеделието, храните и горите Десислава Танева.

Общо 36 български компании изнасят продукция извън страната благодарение на сътрудничеството си с „Лидл”, като постигнатите резултати през миналата година надвишават сумата на продажбите, реализирани през 2016 г. и 2017 г., взети заедно.

 „Ако цифрите за 2018 г. са впечатляващи, то очакванията ни за 2019 г. са още по-високи. До края на септември 2019 г. 36 български производители са успели да реализират продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа на обща стойност от почти 24 млн. лв., предлагайки 112 продукта на 22 пазара. Сред тях са и нови пазари като Великобритания, Северна Ирландия и Сърбия. Тези цифри са ясното доказателство за устойчивия успех и реалните възможности за износ и растеж, които Лидл България предоставя на българските производители. Тези успехи са благодарение на професионализма и иновациите на българските производители и отговорното отношение на Lidl в това партньорство с тях“, коментира пред гостите Милена Драгийска.

Държавите, в които се реализират най-много продажби на български стоки в търговската мрежа на Lidl през последните 2 години, са Румъния, Германия, Гърция, Полша и Сърбия. Румъния дължи високите си резултати най-вече на износа на хляб, в Гърция се реализират значителни продажби на олио, а фаворитът в Германия са сурови био барчета, които са и първият български продукт с касово позициониране в над 3200 магазина на Lidl в Германия.