67% от асортимента във веригите е от български продукти

Дата: 10.12.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
67% от асортимента във веригите е от български продукти

Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти – 76%, следван от хляба със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%, показва проучване на Сдружение модерна търговия (СМТ), проведено сред членовете му.

През последната година четири от най-големите търговски вериги у нас са изкупили повече от 111 000 тона плодове и зеленчуци от български производители. Сред тях са над 15 000 тона ябълки, почти 28 000 тона картофи, повече от 5 000 000 броя листни зеленчуци, близо 27 000 тона дини и пъпеши и над 10 000 тона домати.

Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 родни производители и помага за развитието на техния бизнес. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите.

Според експерти от веригите, българските производители могат да работят успешно с големите търговски компании, ако покриват няколко важни условия. Сред тях са да предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и да могат да доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка. Покриването на тези критерии може да отвори и вратите  към външни пазари, което са постигнали повече от 45 български компании. Благодарение на партньорството си с търговските вериги те успешно реализират продукцията си в чужбина.