69% от българите вярват, че нежността води до едно по-щастливо общество

Дата: 12.02.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
69% от българите вярват, че нежността води до едно по-щастливо общество

Ново изследване*, публикувано у нас, разкрива, че 61% от анкетираните европейци смятат, че светът около тях е бил по-нежен, когато са били деца. Тази липса на нежност кара близо 4-ма от 10-ма от всички участници в проучването да се чувстват самотни, а 26% да изпитват безпокойство. Необходимостта от повече нежност и добро отношение е допълнително акцентирана, тъй като 37% от запитаните в отделните страни, вярват, че свят без нежност би имал последици за бъдещите поколения, а 32% споделят, че това ще се отрази негативно и на света като цяло.

В проучването, което включва 20 000 анкетирани (18+) от 10 различни страни, включително и България, е поръчано от „Монделийз Интернешънъл”, за да изследва значението, което нежността оказва върху човешката природа. Въпреки че данните показват, че нежността е поведение, което носи комфорт на мнозина, някои от нас изглежда изпитват липса на нежност. Макар и тревожно, почти 1 на всеки 5 от анкетираните (17%) в България заявява, че не вярва в доброто у другите, а 61% смятат, че светът сега е по-малко нежно място, отколкото когато са били деца.

56% от анкетираните българи вярват, че мислим твърде много за себе си, за да бъдем нежни към другите, а 43% смятат, че забързани в ежедневието си, нямаме достатъчно време, за да покажем това поведение. Близо 14% дори заявяват, че не са били отгледани и възпитавани да бъдат нежни.

Пандемията също е повлияла на проявите на нежност, като 42% вярват, че светът проявява липса на нежност след появата на коронавирус, а 2 на 10 смятат, че вирусът е направил обществото по-малко грижовно. Въпреки това, 28% от анкетираните в изследването са споделили, че в този период хората са мислили повече за своето семейство и другите около тях.

Обнадеждаваща тенденция е, че все по-често се предпочита проявата на нежност към другите, отколкото към самите нас. 66% от анкетираните българи признават, че са най-нежни към децата си, а 62% най-вече към партньорите си. Сред най-често изразяваните признаци на нежност са грижата, моментите на изслушване и насърчаване, даването на съвет, като 42% от българите в анкетата споделят, че проявяват нежност, за да накарат другите да се чувстват по-добре, докато за голям процент от тях (70%) да показват нежност ги прави щастливи.

Въпреки че българите предпочитат да проявяват нежност, те също се радват да получават подобно отношение - близо половината от анкетираните са отговорили, че подобно добро отношение ги е накарало да почувстват подкрепа, а 55% са споделили, че се чувстват оценени, когато към тях е проявен жест на нежност.

Нежността е поведение, което искаме да виждаме все повече около нас. 69% от анкетираните българи вярват, че нежността води до едно по-щастливо общество. Над 50% (55%) казват, че повече нежност означава по-добро психично благосъстояние за всички. Въпреки че данните показват, че наблюдаваме средно четири нежни акта на седмица – мили съобщения, проява на любов, прегръдка и целувка, изглежда, че все още има място за повече грижа, честност и прошка, които биха утвърдили вярването, че светът може да бъде едно по-нежно място, според респондентите.

„Milka вярва, че както в живота, така и в шоколада нежният вкус има значение. Ето защо сме развълнувани да стартираме кампанията „Вкусът на нежността“ през 2021 г., с която искаме да вдъхновим повече моменти на нежност около нас. Като част от тази кампания ще стартираме лимитирана серия „Нежни послания“, приканвайки хората да създават свои собствени такива, както в реалния живот, така и онлайн. Нашите изследвания показват, че нежността има своята огромна роля за обществото, предвид и годината, която имахме, и само едно малко действие на нежност всеки ден може да промени света към по-добро. Присъединете се към нас и направете 2021 „най-нежната“ година досега!”, казва Лилия Борисова, търговски директор на „Монделийз” в България.

*Проучването е проведено в периода 12 октомври - 6 ноември 2020 г. от OnePoll за Milka, с представителна извадка от 20 000 участници на възраст 18+ в страните България, Австрия, Франция, Германия, Русия, Полша, Испания, Нидерландия, Румъния и Сърбия. В България са анкетирани 2000 пълнолетни.