Kaufland обогатява асортимента си с над 1300 артикула за празниците

Дата: 17.12.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Kaufland обогатява асортимента си с над 1300 артикула за празниците

Kaufland България представи тенденциите при пазаруване по Коледа и Нова година, като очерта няколко основни наблюдения, направени от тях. Например, потребителите започват подготовката на празниците от все по-рано с всяка изминала година, пазаруват повече, в по-големи количества и по-качествени и премиум стоки, като за коледната трапеза са все по-склонни да експериментират с различни от обичайните и традиционни вкусове.

Интересът към българските стоки се запазва, като веригата отчита най-високия дял на продадени артикули, произведени в България, при свежите храни – млечни, колбаси, риба, замразени храни, тестени изделия – близо 64% за периода януари-ноември 2018 г. Следват ги плодовете и зеленчуците с дял от близо 46% за същия период.

Традиционно, най-интензивните дни за пазаруване остават 23 и 30 декември. Само за декември 2017 г. Kaufland регистрира над 6,3 милиона касови бележки от покупки. През този период веригата обогатява стандартния си асортимент от над 22 000 артикула с допълнителни над 1300 предложения само за празниците.

Търговската верига отчита ръст в средната стойност на покупката през празничния период преди всичко заради покупките на по-големи количества. Ръстът се дължи още на тенденцията по празниците потребителите да избират по-висок клас продукти – както хранителни, така и нехранителни. В същото време остават ценово чувствителни и интересът към промоциите се запазва, особено към отстъпки при по-високия клас продукти.

Докато трапезата на Бъдни вечер е строго традиционна, то тази на Коледа става все по-разнообразна. Клиентите все повече избират необичайни и гурме решения, в това число и чуждестранни. Доказателство е все по-засиленият интерес към хамона. Хамонът от луксозната марка на Kaufland Exquisit, който веригата предлага по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. Ръст в продажбите отчитат още прошутото, антипастите, панетоне и щолен. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки. В Kaufland продажбите им в количество към момента са с 22% повече, отколкото през цялата 2017 г.