Lidl подпомага износа на над 20 български производители

Дата: 29.03.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Lidl подпомага износа на над 20 български производители

Продажби за над 15 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2017 г. Над 20 български компании реализират продукция извън страната, благодарение на сътрудничеството си с ритейлъра. Веригата отчита и сериозен ръст на обемите от български производители в страната – вече 31 доставчици произвеждат 87 артикула като част от продуктовата линия „Родна стряха“.

„Доказателство за устойчивото партньорство на „Лидл България” с българските производители са цифрите – отчетохме двоен ръст на български продукти под марката „Родна стряха“ за една година и дадохме възможност на български производители да реализират износ за над 15 млн. лв. Горди сме от факта, че потребителите в 22 европейски държави се насладиха на традиционни български продукти“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България”.

Сред примерите са впечатляващите резултатите, постигнати при износа на хляб и вино - 165% ръст на продадени бутилки българско вино и почти двоен ръст в броя на пазарите, в които се изнася български хляб.

Наред с постигнатия ръст при брой артикули и доставчици, Lidl въвежда и качествена иновация при млечните и месни продукти – продукти от собствена ферма, обозначени със специален символ на опаковката. Характерното за тях е, че са произведени със суровини от самия производител. По този начин се постига високо качество на продукцията, стриктен контрол и се гарантира проследяемост от съставките до крайния артикул.

Обобщените резултати за продуктова линия „Родна стряха“, стартирала през февруари 2017 г., включват почти двоен ръст в броя продукти (от 45 на 87), 30% ръст на българските доставчиците, 20% ръст при месните, 50% ръст при млечните и 58% ръст при сладкарските изделия. Данните са за февруари 2018 г., спрямо март 2017 г.