45% от чешките потребители предпочитат хипермаркетите

Дата: 21.09.2012 Коментари: 0
Снимки (1)
Снимка: sxc

Според данни на института за маркетингови проучвания GfK, след направено проучване, в края на юни 2012 г. Чехия разполага с 645 супермаркета, 282 хипермаркета и 630 дискаунтъра. Що се отнася до потребителските предпочитания, чешките потребители продължават да избират хипермаркетите пред останалите търговски формати. 45% от участвалите в изследването са посочили хипермаркетите като дестинация за пазаруване на хранителни продукти. Втория по популярност формат  са дискаунтърите, предпочетени от 23 на сто от запитаните. Приблизително 18%  предпочитат супермаркетите, докато 13 на сто се спират в квартални магазини на самообслужване. 

Факторите, които играят решаваща роля при избора на място за пазаруване в определени търговски обекти са достъпност на магазина, асортимент и ценови оферти и намаления.

Делът на чехите, които обявяват, че кризата определено се отразява не техния избор при пазаруването е 50%. Произходът на хранителните продукти става все по-важен. Продуктите местно производство са били важни за 42% от потребителите през миналата година и през юни тази година процентът на хората, търсещи храни, произведени в Чехия нараства до 53 на сто.