Какво бъдеще очаква търговците на дребно?

Дата: 07.01.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Какво бъдеще очаква търговците на дребно?

Новата година ще донесе още промени на хоризонта за търговците на дребно. Крег Съмърс, управляващият директор за Обединеното кралство на Manhattan Associates анализира три ключови области, които се променят в света на ритейла. 

 

Навиците на пазаруване се променят и търговците полагат изключителни усилия да са в крак с тези промени и да съгласуват бизнес моделите си с помощта на технологиите, за да посрещнат тези постоянни изменения. Много от топ локациите за луксозни стоки все още изпитват затруднения, но желанието да се пазарува в местни, локални магазини остава все така силно. Това кара ритейлърите гледат към много по-различно бъдеще, отколкото са си представяли миналата година по същото време.

 

Локалното пазаруване се завръща

 

По време на пълното затваряне в Обединеното кралство, много потребители се обърнаха към локалните снабдители, за да си набавят продуктите, от които имат нужда. В това число влизат ресторанти, които са се превърнали в супермаркети, независими магазини и по-малки локални доставчици. Този навик по всяка вероятност ще остане в потребителите дълго след отминаването на кризата с коронавируса. Те все още са запалени по идеята да пазаруват в локални и близки магазини, точно определени стоки, а също така купуват в по-малки количества, за сметка на по-често отскачане до търговския обект. 

Удобни магазини като веригата Co-op в кралството регистрират ръст на посещенията, но пазарските кошници на клиентите са по-малки. Като директен резултат от това ново потребителско поведение, веригата отваря нови 50 магазина, за да посрещне тази нова нагласа на клиентите си. В следващите няколко месеца все повече търговци ще последват този тренд и правейки го, ще трябва да вземат предвид логистиката и веригата на доставки, така че да поддържат достатъчна наличност в тези по-малки магазини и те да бъдат печеливши. 

 

Потребителското изживяване е по-важно от всякога

 

С променените потребителски навици и с големите сезонни търговски събития като Черен петък и празничните покупки, които тази година бяха доста различни от предходните, търговците трябваше да преосмислят как да повторят отново предишните си успехи, постигнати в суматохата на пазаруването. Потребителското изживяване се пренесе във виртуалното пространство, поне докато социалната дистанция отмине и можем да се върнем към физическото пазаруване. И въпреки че периодът на празниците отмина, потребителското изживяване трябва да остане на върха в приоритетните на търговците на дребно. 

Независимо дали става въпрос за “съблазняване” на клиентите да се върнат в магазините с възможности за получаване на стоките им там, на място, при всички изисквания за безопасност, или гарантирането на персонализирани и адекватни предложения, които се изпращат, за да подтикнат клиентите към покупка, потребителите ще са по-склонни да се доверяват на търговци, които разбират техните нужди и са способни да им доставят продуктите бързо и безопасно. 

 

Сливането на онлайн и офлайн ще бъде ключово

 

Офисите на много компании са все още затворени или пък служителите не бързат да се завръщат в тях дори и да са отворени, така че доставките до дома остават все така популярни. Така много търговци са изправени пред нисък поток от клиенти и слаби продажби във физическите си обекти. Малко вероятно е това да се промени колкото и да напредваме в настоящата календарна година. За да се справят с това, търговците на 

дребно ще се нуждаят от технологии, за да си осигурят по-голяма видимост и прозрачност на наличностите си от стоки по цялата мрежа на доставки. Чрез използването на многоканален модел, търговците ще могат да продължат да изпълняват заявките, които техният бранд е направил, изграждайки ниво на потребителско доверие, което ще доведе до повече защитници на марката и в крайна сметка по-добър резултат за компанията. 

Видимостта на наличността от стоки преди да се посети физическия магазин, click and collect услугата и точките за събиране на покупки на територията около магазина също набират сила, подчертавайки значимостта на това да се обединят онлайн и офлайн предложенията на търговците. 

 

Готови за промяна

 

В началото на пандемията и пълното затваряне на Обединеното кралство големи и малки търговци започнаха да се адаптират и променят предложенията си, за да останат в играта. Гъвкавостта и адаптивността останаха ключови и това са двете качества, които търговците ще трябва да продължат да развиват, планирайки бизнеса си през 2021 г. 

С възродения фокус върху локалните магазини, посвещаването на потребителското изживяване и употребата на многоканални технологии (за да превърнат пазаруването наистина безпроблемно), търговците ще бъдат във възможно най-добрата позиция да задържат печалбите, за да запазят персонала си и да си върнат клиентите обратно.

Source: https://www.esmmagazine.com/