„Кока-Кола” с глобална инициатива за свят без отпадъци

Дата: 24.01.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
„Кока-Кола” с глобална инициатива за свят без отпадъци

„Кока-Кола” обяви новата си глобална инициатива за свят без отпадъци. Компанията си поставя за цел до 2030 г. да помогне за оползотворяването и рециклирането на еквивалента на броя бутилки и кенове, които произвежда и продава на глобално ниво.

Тази цел е основополагаща в новата визия за опаковките на компанията – „Свят без отпадъци”, която системата на „Кока-Кола” възнамерява да подсили с дългогодишната си инвестиция в разработването на 100% рециклируема бутилка. Тя води началото си от разбирането, че опаковките на храни и напитки са неизменна част от живота на модерния човек и има още много какво да се направи, за да се редуцират отпадъците от тях в световен план.

Компанията и нейните партньори бутилировачи са си поставили няколко ключови цели:

•        Инвестиция в планетата: До 2030 г. системата на „Кока-Кола” по света ще подпомага събирането и рециклирането на еквивалента на всяка продадена бутилка или кен. Компанията ще инвестира допълнителен маркетингов бюджет и ресурс, за да постигне 100% оползотворяване на отпадъците и да информира консуматорите си какво, къде и как да рециклират. В ангажимента влиза оползотворяването на опаковки от безалкохолната индустрия, включително и такива на конкуренти. Компанията ще работи заедно с местните общности, бизнес партньори, своите клиенти и потребители, за да обърне внимание на проблеми като изхвърлянето на използваните опаковки и отпадъците в морето.

•        Инвестиция в опаковките: За да изпълни своята цел, компанията ще продължава да работи върху разработването на 100% рециклируеми опаковки и да търси начини за създаване на все по-добри бутилки - с повече рециклирано съдържание, суровини на растителна основа или чрез намаляване съдържанието на пластмаса във всяка от тях. В момента по-голямата част от опаковките на компанията могат да се рециклират. До 2030 г. системата на „Кока-Кола” ще се стреми да произвежда своите бутилки от минимум 50% рециклирано съдържание, а голямата цел е да се утвърди нов световен стандарт при производството на опаковки в безалкохолната индустрия.

Свят без отпадъци е следващата стъпка в усилията на компанията за устойчиво развитие, надграждаща успеха с възобновяването на 100% от водата, която се използва при производството на напитките й. „Кока-Кола” достигна тази цел през 2015 г.

„Бутилките и кеновете не трябва да замърсяват нашата планета. Свят без отпадъци е възможен”, каза Джеймс Куинси, президент и главен изпълнителен директор на „Кока-Кола” (The Coca-Cola Company). „Компании като нашата трябва да бъдат лидери. Потребителите по целия свят се интересуват от бъдещето на планетата. Те искат и очакват компаниите да бъдат активни в това отношение. Такива са и нашите намерения и искаме да поканим и други да се включат в това важно начинание.”

На местно ниво системата на „Кока-Кола” в България планира да предприеме действия с нови или настоящи партньори, както и да работи активно със свои ключови клиенти, за да мотивира потребителите да рециклират повече и по-често своите опаковки.

„Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани” работи в сътрудничество с компанията „Кока-Кола” в областта на опаковките и те от години са в центъра на нашия подход за устойчиво развитие. Очакваме да работим с компанията „Кока-Кола” за постигането на глобалните цели, залегнали във визията „Свят без отпадъци”, заявиха от Кока-Кола ХБК, която е бутилиращ партньор на „Кока-Кола” в 28 държави.