Онлайн продажбите на Tesco са се покачили през Q1 заради пандемията

Дата: 29.06.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Онлайн продажбите на Tesco са се покачили през Q1 заради пандемията

Tesco обяви огромен ръст на продажбите си за 13-те седмици, приключващи на 30 май, който се дължи основно на безпрецедентните предизвикателства, създадени около пандемията с COVID-19. Продажбите на групата са се покачили с 8%, а продажбите само в Обединеното кралство с 9,1 на сто, като тези по интернет са се увеличили с 48,5%.

Коментирайки развитието на продажбите в последното си изявление като изпълнителен директор на компанията, Дейв Люис казва: „В условията на период с много предизвикателства, колегите, работещи в Tesco направиха всичко по силите си и съм изключително горд с това, което постигнаха. Самоотвержените им усилия, в комбинация с нашите стратегически предимства в магазините и онлайн предложенията, ни помогнаха да се подсигурим, че всеки ще получи храната, от която се нужда, по напълно безопасен начин.

Само за 5 седмици, ние удвоихме онлайн капацитета си, за да подпомогнем най-уязвимите си потребители и трансформирахме магазините с възможно най-широки мерки за социална дистанция, така че всеки клиент да се чувства безопасно на територията на нашите търговски обекти.

Разходите, за да направим всичко това бяха значителни и са били частично компенсирани от увеличените обеми продажби и намалени корпоративни данъци. Виждаме балансът като инвестиция в подкрепата на нашите клиенти във времена, в които имат най-голяма нужда.”

Онлайн търговията е най-силният фактор за драстичния ръст на Tesco в Обединеното кралство, като продажбите са се покачили с 48,5% през анализирания период и почти със 100% в края на май, след като търговецът увеличи капацитета от 600 хил. слота до над 1,2 млн. слота седмично за получаване на доставките. С това си решене компанията направи всичко възможно да задоволи нарастващото търсене на бързооборотни стоки по интернет. През първото тримесечие са направени 12,6 млн. доставки, а делът на поръчките от вида click&collect се е увеличил с 25 на сто.

Увеличението в търсенето е повишило дела на онлайн покупките на храни от 9 на сто на 16%.