Продажбите на разкрасяващи продукти ще се увеличават

Дата: 09.09.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Продажбите на разкрасяващи продукти ще се увеличават

Продуктите за красота и лична грижа бяха негативно засегнати от пандемията, научаваме от Euromonitor International. Загубите през 2020 година за Източна и Западна Европа бяха съответно от 8% и 3%. През настоящата година обаче се очаква отскок от около 7%, като водещи ще са най-големите пазари: Германия, Великобритания, Франция, Италия и Русия.

Цветната козметика, парфюмите и слънцезащитата бяха категориите, които изпитаха най-негативно влияние от социалната изолация и затварянето на търговски обекти, които не продават продукти от първа необходимост заради пандемията. Въпреки че повечето държави в Европа наблюдават положителен растеж на продажбите от 2021г., спада при цветната козметика и парфюмите е толкова дълбок, че възстановяването не се очаква да се случи преди 2025г. Относително по-малките пазари в Източна Европа се очаква да бъдат свидетели на по-бързо възстановяване, задвижено от културата по отношение на грима и нарастващия брой по-млади потребители. Новото поколение придобива все по-сериозни козметични навици на все по-ранна възраст, до голяма степен благодарение на социалните мрежи и инфлуенсър културата.

Продуктите за баня, орална хигиена и грижа за кожата са сред най-устойчивите. Голямото нарастване на продажби на дезинфектанти и течни сапуни ще намалее и ще се завърне към нормалните си обеми през идните пет години. Оралната хигиена и грижата за кожата обаче се очаква да са сред най-добре представящите се категории за същия период, подкрепени от засилващите се тенденции за все по-голяма грижа за здравето.

Конкурентната среда варира в различните части на Европа. На Западноевропейския пазар компании като L'Oréal, Procter & Gamble Co, Unilever Group се сблъскват с ерозия, заради по-малки фирми. Същите обаче се оказват по-стабилни на пазара в Източна Европа и дори изместват някои по-уязвими малки компании.

Все по-популярни са и онлайн продажбите на продукти за лична грижа и красота, които достигнаха дял от 11% през 2020г. Грижата за кожата, парфюмите и грижата за косата са сред най-популярните категории, продавани онлайн. През 2015-а например, само 5% от продуктите за красота и лична грижа са били продадени онлайн.