Продажбите на хранителни стоки са с двуцифрен ръст в Обединеното кралство, но започват да се забавят

Дата: 16.09.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Продажбите на хранителни стоки са с двуцифрен ръст в Обединеното кралство, но започват да се забавят

Продажбите на храни в Обединеното кралство са се увеличили с 10,8% през 12-те седмици до 6 септември, което е 5-ти пореден период на растеж, според Kantar. Въпреки положителните данни, ръстът започва да се забавя, след като някои аспекти от живота преди пандемията се възстановяват.

Kantar посочва, че ръстът на продажбите се е забавил до 8,0% през последния изследван 4-седмичен период, което е най-бавният темп от април досега. „Растежът на продажбите на хранителни стоки е затихнал през август след като стартира правителствената схема наречена „Храни се навън, за да помогнеш”, която насърчава хората да се върнат в офисите и да възобновят естествения си ритъм на живот”, коментира директорът на отдел „Анализи на търговията и потребителите” в Kantar Фрейзър Маккевит. По думите му по-малкото консумирани храни у дома означават, че потребителите са похарчили 155 млн. паунда по-малко в супермаркетите през последните 4 седмици до 6 септември, сравнено с юли. Продажбите на алкохол са паднали на месечна база, като продажбите на вино са се понижили с 5%, а тези на бира – с 10 на сто.

Онлайн продажбите са били със 77% по-високи на годишна база само през последните 4 седмици. И тази тенденция обаче подава сигнали за забавяне, връщайки се от най-високо отчетените 13,5% до 12,5% от общите продажби през последния месец. Освен това има признаци, че търговците са наясно с обстоятелствата около финансовото състояние на много потребители и промоционалните активности се върнаха до най-високите си нива от февруари 2020 г.

По отношение на най-големите търговски вериги в Обединеното кралство, всички играчи, спадащи към Голямата четворка констатират увеличение на продажбите през въпросния период, въпреки че резултатите не са двуцифрени при всички. Tesco отчита ръст на продажбите си с 10,5%, Sainsbury’s с 8 на сто, Asda – с 6,3% и увеличението при Morrisons e 12,9 на сто.

Двата чуждестранни дискаунтъра в страната отчитат двуцифрен ръст, като продажбите на Aldi и Lidl са се покачили съответно с 10% и 11,4 на сто. Най-силен ръст отново беше рапортуван от онлайн търговеца Ocado, чиито продажби са скочили с 41,2% през въпросния период, наблюдаван от Kantar.

Продажбите на Iceland са с ръст от 20,8%, а тези на Co-op – с 13,4 на сто.

Източник: https://www.esmmagazine.com