Спад на продажбите на хранителни стоки в Ирландия с 2,3%

Дата: 21.09.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Спад на продажбите на хранителни стоки в Ирландия с 2,3%

Продажбите на хранителни стоки в Ирландия са претърпели спад от 2,3% на годишна база за последните 12 седмици до 5 септември след постепенното завръщане на потребителите до тяхното поведение от преди пандемията, показват данни на Kantar, цитирани от European Supermarket Magazine. Въпреки това продажбите са с 11,1% по-високи в сравнение със същия период от миналата година.

„Въпреки че сме далеч от пълно завръщане към нормалността, се усеща полъх на промяна и хората се чувстват все по-комфортно да излизат навън“, твърди ритейл анализаторът от Kantar Емер Хийли.

„189 000 допълнителни курса са направени до супермаркетите през последните три месеца, породени от излизането на купувачите за едно-две неща, вместо да разчитат на голям седмичен пазар, както беше в пика на локдауните. Това създава усещането, че високите нива на ваксинация в страната подпомагат увереността на консуматорите.“

Докладът също така показва, че потребителите избират по-големите магазини пред по-малките, което се усети като увеличение на пазарния дял на петте големи търговски вериги – за първи път от 2018г.