Френските потребители предпочитат интернет и удобните магазини за пазаруване

Дата: 11.05.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Френските потребители предпочитат интернет и удобните магазини за пазаруване

В условията на пандемия, френските потребители предпочитат удобните магазини и онлайн търговията, показват най-новите данни на Kantar. Според проучване на агенцията за периода от 23 март до 19 април, потребителите са похарчили с 14,5% повече за хранителни покупки спрямо същия период на миналата година. Въпреки това се наблюдава забавяне на харченето сравнено с предишния месечен период, през който разходите са били с 21,5% повече на годишна база.

Според Kantar френските домакинства пазаруват по-рядко но в по-големи количества. Изследването на агенцията за проучвания констатира, че 10% от разходите за пазаруване се правят в интернет (+3,8%), като броят на онлайн разплащанията се е увеличил със 70%. Към пазаруването по интернет през последния наблюдаван период са се присъединили нови 2.4 млн. домакинства, посочва Kantar.

В същото време удобният канал е увеличил дела си с 2,5% до почти 9 на сто от пазара. Ръстът в супермаркетите е 2,3%, докато в хипермаркетите се наблюдава спад от 8,1 на сто след като 3,1 млн. потребители са избегнали посещението на големия формат магазини през периода.