9% от продажбите на храни във Франция са онлайн

Дата: 19.11.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
9% от продажбите на храни във Франция са онлайн

Онлайн каналът държи 9% от френския пазар на хранителни стоки според агенция Kantar, която докладва 0,2 процентни пункта нарастване на канала за октомври.

Данните за периода от 4 октомври до 31 октомври показват, че потребителските разходи са намалели с 5,7% в сравнение със съответния период на миналата година, като стойността на средната кошница е спаднала с 2 евро на годишна база.

Освен ръста на онлайн продажбите, каналът на дирекните продажби отбелязва увеличение на пазарния дял с 0,4 процентни пункта до 6,2% от пазара, докато каналът на супермаркетите също също нарасна с 0,2 процентни пункта, за да задържи 32,9% от пазара.

По отношение на най-добре представящите се търговци на дребно през периода, Lidl увеличи пазарния си дял до 7,2%, след увеличение от 0,4 процентни пункта, като нивата на лоялност в дискаунтъра се повишиха с 1,1 процентни пункта, посочват още от „Кантар“.

Съперникът дискаунтър Aldi, който наскоро увеличи броя на магазините си, също показа положителен ръст от 0,4 процентни пункта, за да заеме 2,7% пазарен дял.

Данните са взети от извадка от 20 000 домакинства, участващи в панела на Kantar Worldpanel, и обхващат хипермаркети, супермаркети, дискаунтъри, канали за близост и онлайн пазаруване.

 

Източник: European Supermarket Magazine