Aldi планира да отвори нови 130 магазина в Обединеното кралство през следващите 2 години

Дата: 08.10.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Aldi планира да отвори нови 130 магазина в Обединеното кралство през следващите 2 години

Британското поделение на германския дискаунтър Aldi обяви ръст на оперативната си печалба от 4 години насам и намекна, че няма намерение да изостава от плана си за отварянето на 130 магазина до 2020 г. Инвестицията в новите магазини и дистрибуторски центрове ще създаде около 5 хил. работни места. Aldi е петата по големина верига във Великобритания и има 7,6% пазарен дял. Най-големите конкуренти на веригата са пазарните лидери на Острова, известни още като „Голямата четворка” - Tesco, Sainsbury's, Asda и Morrisons.

В момента Aldi оперира 775 магазина в Обединеното кралство и планира да увеличи техния брой до 1000 през 2022 г. Компанията отвори 70 нови обекта през 2017 г. и до края на 2018 г. работа ще стартират още толкова магазини. Оперативната печалба на Aldi в Обединеното кралство и Ирландия за 2017 г. възлизаше на 265.9 млн. паунда, което е с 26% повече от 211.3 млн. паунда, които отчете година по-рано. Продажбите на веригата са се увеличили с 16,4% до рекордните 10,18 млрд. паунда. Компанията обяви, че е успяла да привлече 15,8 млн. потребители в своите магазини, увеличение от 1,1, млн. спрямо предходната година.

Пазарът на храни в Обединеното кралство претърпя трансформация през последните 10 години с ръста на дискаунтърите Aldi и Lidl, които доведоха до спад в доходите на най-големите четири търговеца на Острова. Те от своя страна отвърнаха чрез намаляване на цените си и подобряване на обслужването в своите обекти.  В опит да си осигурят по-голяма тежест пред доставчиците, Tesco закупи търговеца на едро Booker за приблизително 4 млрд. паунда, а Sainsbury's се договори да се обедини с Asda, която бе собственост на американския търговец Walmart за 7,3 млрд. паунда.

Tesco се опита да удари Aldi и Lidl в техния сегмент, откривайки свой дискаунтър  Jack's. Въпреки това големите четири продължават да губят пазарен дял пред германските дискаунтъри, които отварят нови магазини с бързо темпо и привличат повече потребители, предлагайки повече премиум продукти. Такава например е марката на Aldi Speciality Selected, която генерира повече от 1 млрд. паунда продажби годишно. Двата дискаунтъра имат комбиниран пазарен дял от 13,1% в Обединеното кралство, а според прогнозите на анализатори, делът им до 2020 г. ще се увеличи на 15 на сто.