Amazon отваря магазин в Сиатъл, който оптимизира още повече безкасовото пазаруване

Дата: 12.03.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Amazon отваря магазин в Сиатъл, който оптимизира още повече безкасовото пазаруване

Радикалният подход на Amazon да предлага храни и да ускорява процеса по тяхното маркиране и плащане, преминава на изцяло ново ниво, с откриването на голям хранителен магазин в американския град Сиатъл.

Amazon Go Grocery отваря 4 пъти по-голямо пространство от оригиналния първи безкасов магазин на търговеца, който бе открит през 2018 г. Онлайн ритейлърът, който притежава и веригата Whole Foods, реши да създаде Go магазините с идеята да улеснят работещите хора при пазаруването и плащането на основни храни като плодове и замразени продукти.

„Вярваме, че технологията „Просто излез от магазина” придава по-добро преживяване към пазаруването”, коментира вице президентът на дивизията, управляваща физическите магазини на  Amazon Камерън Джейнс. С Amazon Go Grocery, компанията преобрази концепцията на магазините, като предлагащи почти всичко, което потребителите биха намерили на пазара в съседство – риби, меса, вина, бири, свежи донъти, бисквити и други основни храни.

За да пазаруват в магазините Go, потребителите трябва да си свалят приложението Amazon Go и да го използват, за да влязат в магазина, като сканират персоналния си баркод на специални устройства.

Веднъж след като влязат вътре, всеки продукт, който клиентите взимат от щандовете и поставят в кошницата си, бива сканиран от камери, разположени по цялото таванско пространство на търговския обект. Камерите отчитат когато потребителите връщат някои от продуктите обратно на рафта, в случай че са размислили и вече не ги желаят. Когато свършат с избора на продукти, те излизат от магазина и получават имейл с касовата бележка за извършения от тях пазар. 

Основната идея на тази концепция е да ускори процеса по пазаруване и да не ги задължава да се редят на дълги опашки по касите, коментира Джейнс. Първоначално клиентите не можеха да се разплащат с банкноти вместо с кредитна или дебитна карта, но Amazon ревизира политиката си в това отношение, тъй като в няколко града на САЩ местното законодателство изисква търговецът да приема и кешови разплащания.