Pernod Ricard дарява промишлени количества чист алкохол за производство на дезинфектанти

Дата: 03.04.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Pernod Ricard дарява промишлени количества чист алкохол за производство на дезинфектанти
Pernod Ricard, един от водещите световни производители на вина и спиртни напитки, дарява промишлени количества чист алкохол за производство на дезинфектанти за ръце в световен мащаб. Компанията е взела това решение, за да подкрепи усилията на здравните власти по цял свят в борбата с COVID-19. Целта на дарението е да бъде директна помощ за справяне с недостига на дезинфектанти за ръце, които в момента са от голяма необходимост в болниците и други здравни заведения.
 
Досега Pernod Ricard заедно с местните си филиали е дарила чист алкохол във Франция (70 000 литра), Ирландия, Швеция, Испания, САЩ и Канада, като скоро това ще се случи и на други пазари. Само количествата, дадени про боно във Франция, са достатъчни за производството на 1,8 милиона индивидуални 50 мл флакони с хидроалкохолен гел, като дезинфектантите се правят в партньорство с Laboratoire Cooper, един от водещите производители във Франция за продукти за здравето за ежедневна употреба. В Швеция предоставеният чист алкохол се произвежда от Тhe Absolut Company, спиртната фабрика на Absolut Vodka, докато в Ирландия The Irish Distillers, производителят на брандовете Jameson и Powers Whiskey, допринася с дарениe на алкохол за дезинфектанти.
 
В този контекст Александър Рикар, председател и главен изпълнителен директор на Pernod Ricard, каза: „Днес светът е изправен пред голяма пандемия и от социално отговорните компаниите се изисква не само да гарантират безопасността на служителите си, но и да допринесат за общите усилия в борбата срещу нея – всяка компания в съответствие със своите възможности. Споделяйки нашите ресурси и предоставяйки нашите производствени мощности, където са необходими, ние подкрепяме нашите съграждани и местните власти в тези безпрецедентни времена, тъй като вярваме, че само заедно можем да спечелим борбата срещу COVID-19.“
 
Йелена Лалич, изпълнителен директор на Pernod Ricard България добави: „Здравето и безопасността винаги са били наш основен приоритет. В извънредни ситуации като сегашната е важно всички, особено компаниите със силно влияние – като нашата, да дават пример и приоритет на социално отговорното поведение в името на общото благо.“
 
Освен това, като социално отговорна компания, Pernod Ricard активно развива и други проекти в подкрепа на местните общности в трудните времена по време на пандемия. В Индия фондацията Pernod Ricard India е мобилизирала мобилни медицински клиники, които обикалят сред местните общности и в населените места в близост до 11 производствени обекта на Pernod Ricard, провеждайки масови санитарни и осведомителни обучения за COVID-19 на местни езици.
 
В САЩ и Румъния компанията помага на барманските общности да преминат през този финансово труден период. В съседна Румъния Pernod Ricard наема бармани (които в момента нямат възможност да работят) за създаване на видео уроци. Видеоклиповете насърчават хората да си останат вкъщи, като същевременно включват полезни съвети как да си направим коктейл у дома и информация за отговорното потребление. В САЩ марката Jameson стартира проекта #LoveThyBartender, който има за цел да събере 500 000 долара в подкрепа на гилдията на барманите в САЩ. Освен това, Jameson е поела ангажимент да удвои всеки дарен долар до 31 март 2020 г. (до максимум 100 000 долара).
 
В допълнение, поради разпространението на COVID-19, Pernod Ricard взе решение да отмени редица планирани активности, включително глобалното събитие за финала на Chivas Venture 2020, и да разпредели наградния фонд от 1 милион долара на равни части сред 26-те финалисти, включително българския стартъп ENOVA H2O. По този начин всеки финалист ще получи сигурно финансиране от 40 000 долара, за да може да продължи своята дейност по реализирането на социално предприемачески проекти, което в сегашните извънредни условия е дори по-важно от преди. Chivas Venture е една от най-въздействащите инициативи на Pernod Ricard, която стартира през 2014 г. Това е социално отговорен конкурс, който всяка година предоставя финансова подкрепа на предприемачите, които представят най-добрите авторски идеи, насочени към позитивна промяна и решаване на най-големите социални проблеми или такива, свързани с околната среда.
 
Плановете са още подобни инициативи на Pernod Ricard да бъдат представени скоро в сътрудничество с филиали на компанията на други пазари, включително във Великобритания и други европейски държави.