Tesco създава дискаунт формат, който да се конкурира с Lidl и Aldi

Дата: 12.09.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Tesco създава дискаунт формат, който да се конкурира с Lidl и Aldi

Tesco открива нов формат дискаунт магазини в Обединеното кралство. С него търговецът, който е един от най-големите 4 на острова ще се опита да се пребори със сериозната конкуренция от последните години в лицето на германските дискаунтъри Lidl и Aldi.

Новият дискаунт играч на пазара ще се казва Jack's и носи името на основателя на Tesco Джак Коен. Първият магазин от новия формат ще бъде отворен през следващата седмица в Чатърис, графство Кеймбриджшър. Персоналът и доставчиците на Tesco, които работят по новия проект са подписали договори за конфиденциалност, а самият търговец отказва да коментира плановете си, посочва Гардиън.

Германските дискаунтъри контролират повече от 13% от пазара на дребно в Обединеното кралство според данни от Kantar Worldpanel, цитирани от британското издание. Само 4 години по-рано, техният дял е бил едва 9 на сто.

Откакто пое контрола над Tesco, изпълнителният директор Джон Люис пусна в асортимента на веригата нискоценови фермерски брандове, с които да се конкурира с дискаунтърите. Тези марки ще се появят и в Jack’s. Освен това новият формат ще предлага и собствена марка продукти. Според анализатори от инвестиционната компания Shore Capital Jack’s ще се състои от 100 магазина, включително 60 обекта от малкия Metro формат на Tesco.

 Tesco има 2659 търговски обекта в Обединеното кралство.