Unilever обяви ръст за първото тримесечие на годината

Дата: 24.04.2017 Коментари: 0
Снимки (1)
Unilever обяви ръст за първото тримесечие на годината

Unilever обяви оборот за първото тримесечие на годината от 13,3 млрд. евро, две седмици след като потвърди, че ще продаде бизнеса си с продукти за мазане. Компанията потвърди в началото на април, че ще продаде марките си Flora, Stork и Bertolli като част от основен структурен анализ, направен във връзка с офертата, която Kraft Heinz отправи за придобиването на Unilever за 143 млрд. долара.

Последните резултати на компанията показват, че на развиващите се пазари (Азия, Африка, Близкия Изток, Турция, Русия, Украйна и Беларус) ръстът на продажбите е от повече от 6%.

Unilever обяви резултатите си отделно за храни и напитки, като за първи път те изключваха продажбите на продукти за мазане. Данните показват оборот в размер на 4,7 млрд. евро, като ръстът на продажбите от портфолиото на храните и напитките е 3,5 на сто. Ако бяха включени и продуктите за мазане, увеличението при храните и напитките щеше да е 2,2 на сто. Това показва, че бандове като Flora и Stork срещат проблеми, особено след като потребителите бавно се отдръпват от категорията на маргарините в опит да водят по-здравословен начин на живот.

„Първото тримесечие показва още веднъж растежа на нашите пазари. Те отразяват продължителните инвестиции както в иновации, така и в подкрепа на брандовете и потвърждава силата на нашият дългосрочен модел за устойчив растеж. Заедно с продажбата на брандовете, корпоративният анализ на компанията ни включва програма за обратно изкупуване на акции, на стойност 5 млрд. евро, с цел да успокоим инвеститорите ни, че можем да успешни и сами”, коментира изпълнителният директор на Unilever Пол Полман.