Unilever се подготвя за революция при продуктите си на растителна основа

Дата: 19.11.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Unilever се подготвя за революция при продуктите си на растителна основа

Unilever има за цел да постигне оборот от поне 1 млрд. евро за период от 5 до 7 години, предлагайки на пазара растителни алтернативи на месни и млечни продукти. Компанията стартира новата си стратегия “Храни на бъдещето”, която се фокусира върху климата и здравето. “Обратът” на растителна основа е съществена част от тази стратегия. Към днешна дата производителят реализира оборот от приблизително 200 млн. евро от своите веган продукти, към които спадат заместители на месо, веганско предложение на сладолед и зеленчукова майонеза.

Смятам че сме в самото начало на пазарния ръст на месните и млечните алтернативи, той все още е малък в ставнение с цялостния местен и млечен пазар. В най-развитите държави делът е 5% от общия пазар на животинските продукти, а според някои прогнози този процент може да достигне 50 на сто”, коментира директорът на хранителната дивизия на Unilever Ханеке Фабер.

Въпреки че на този пазар има доста голяма конкуренция, от компанията смятат, че са подготвени за нея. Преди година Unilever подписа успешен договор за доставка на продукти за вегетариански бургер за европейското поделение на Burger King.

Компанията е отворена за придобивания, но все пак иска да расте в тези пазарни ниши самостоятелно. Производителят се фокусира върху заместители на месо, сладоледи без съдържание на мляко и майонеза без животински продукти. Алтернативите на млеката, които са силната страна на конкурента в това отношение, Danone, отпадат от фокуса на Unilever. При заместителите на месото, международната компания набляга на соя като най-важна съставка, но храни на базата на водорасли ще играят все по-важна роля в бъдеще.

Unilever обявява амбиции по отношение на климата. Групата иска да намали наполовина хранителните си загуби до 2025 г. и предприема мерки срещу унищожаването на горите до 2023 г. Компанията ще прави хранителните си продукти по-здравословни чрез намаляване на съдържанието на захар и сол.