Walmart постигна рекорден ръст на онлайн продажбите си

Дата: 24.08.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Walmart постигна рекорден ръст на онлайн продажбите си

Електронната търговия донесе изключителни постижения за американския търговец Walmart по време на кризата с COVID-19. Онлайн продажбите на компанията почти се удвоиха, особено след като принудителното затваряне на ресторантите и други заведения за хранене принуди американските граждани да купуват храна, която да приготвят вкъщи.

Най-големият търговец в света е постигнал ръст от 75% до 6,5 млрд. долара (5,5 млрд. евро), с което разбива очакванията на анализаторите. Годишният оборот на ритейлъра се е покачил с 5,6% до 138 млрд. долара (120 млрд. евро), като ръстът на оборота само в САЩ е достигнал почти 10 на сто.

Онлайн търговията е сериозен фактор на местния пазар на компанията, почти удвоявайки резултатите си (+97%), което се отчита и като най-бързият ръст до момента. Потребителите са преминали в интернет пространството, за да купуват почти всичко по време на пандемията – от играчки до електроника, но най-вече храни, тъй като огромен брой ресторанти останаха със затворени врати. Walmart използва тази тенденция в своя полза и увеличи броя на часовите слотове за доставки до дома и събиране на продукти чрез услугата click & collect с почти една трета.

Очакванията за новата услуга за абонамент Walmart Plus са огромни, но стартирането на претендента за конкурент на Amazon Prime беше отлагано няколко пъти. По последна информация, услугата трябваше да заработи през юли, но почти до края на август все още нищо не е направено. Управлението на Walmart твърди, че е почти готово с последните подготовки преди пускането на абонаментната услуга.

За остатъка от цялата година главният финансов директор на компанията Брет Бигс предупреди анализаторите да не се осланят на нов рекорден ръст. През последните 15-18 седмици презапасяването и по-високата консумация на определени продукти натисна продажбите нагоре изкуствено. Не се очаква нито едното от двете да продължи през следващото тримесечие. През юли ефектът от тях вече се забави и ръстът на оборота слезе до нормалните си нива от 4 на сто. Още по-лош фактор за продажбите ще е отлагането на старта на учебната година, към което се присъединяват все повече училища в страната.

Пандемията донесе на веригата и увеличение в разходите с 1,5 млрд. долара, в които влизат увеличение на заплатите и бонуси заради по-високия риск за служителите на веригата. Въпреки това компанията все пак успя да повиши маржовете си, тъй като много домакинства решиха да изразходват голяма част от разполагаемите си средства за покупки (вариращи между 1000 и 1500 долара) за по-скъпи артикули като електроника или мебели.