Списанието

Изберете рубрика:

 

Нашият стремеж да отправяме най-добрите предложения на пазара

Брой 5, май 2010

Дата: 01.05.2010 Коментари: 0
Снимки (3)
Александър Чампаревич | изпълнителен директор на „Пикадили”

Компанията „Делта Макси”, чиято собственост са супермаркети „Пикадили”, реши да направи още една инвестиция у нас и да ни даде възможност да се запознаем и с другия им търговски формат – хипермаркета „Темпо”. Очаква се той да отвори врати първо в София през есента на тази година, а след това – поетапно в Русе, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. Хипермаркет „Темпо” за първи път ще въведе на нашия пазар съчетанието на два формата – „Кеш енд кери” и „Софт дискаунтър”. Какви са плановете за развитие на „Темпо” и към кои потребителски групи е насочен, попитахме Александър Чампаревич, изпълнителен директор на „Пикадили”.

Г-н Чампаревич, какви са плановете за развитие на хипермаркет „Темпо” в България?

Планираме да отворим такива обекти във всички градове на България с население над 100 000 души, като първият хипермаркет „Темпо” в София ще отвори врати в края на 2010 г. Той ще бъде разположен на 30 000 кв. м разгърната застроена площ в „Ритейл парк Средец”, a инвестицията ще надхвърли 50 млн. лв. Ще е част от новия търговски парк на столицата заедно с „Технополис” и мебелен магазин „Явор”. Сигурен съм, че хипермаркети „Темпо” ще имат голям успех в България поради няколко причини, най-важната от които е, че ще се предлага огромно разнообразие от висококачествени хранителни и нехранителни стоки на най-ниските цени в търговската мрежа.

Как е позициониран този формат в Сърбия и има ли присъствие и на други пазари в региона на Източна Европа?

Собственикът на супермаркети „Пикадили” – „Делта Макси”, развива бранда „Темпо” и го налага като лидер на пазара с изключителен успех в Сърбия. В момента веригата разполага с общо 10 обекта на територията на Сърбия и Босна. Всички те се изграждат на площ между 10 000 и 18 000 кв. м. Паркоместата са между 650 и 1000. Хипермаркети „Темпо” са позиционирани като хипермаркети както за хора с ограничен бюджет, които търсят качествени стоки, така и за взискателни клиенти. Бъдещите планове, по които работим, са да отворим хипермаркети „Темпо” освен в България, също и в Черна гора и Албания.

Каква е историята на този формат и защо сте решили да съчетаете „Кеш енд кери” и „Софт дискаунтър”?

Съчетанието на „Кеш енд кери” и „Софт дискаунтър” осигурява предлагането на едно място както на разнообразие от хранителни и нехранителни стоки, така и осигуряването на голям брой стоки с намаление. Причината е нашият стремеж да отправяме най-добрите предложения на пазара. От друга страна, предимството за клиентите в сравнение с класическите „Кеш енд кери” обекти е липсата на специални карти и възможността всеки да пазарува отделни продукти, а не само стоки наедро.

В тази връзка какъв е профилът на клиентите, които посещават „Темпо” в Сърбия, и към кои потребителски групи сте насочени в България?

Както вече казах, в Сърбия „Темпо” са позиционирани като хипермаркети както за хора с ограничен бюджет, които търсят качествени стоки, така и за взискателни клиенти. Ще продължим тази линия на поведение и в България, защото съм сигурен, че всички потребителски групи ще могат да намерят това, което търсят.

Коя е собствената марка на хипермаркета и какви продукти се предлагат в тази категория? Какъв е пазарният им дял към момента?

Скоро представихме на българския пазар собствената си марка „Премиа”, която е част от асортимента в хипермаркети „Темпо”. Цените на продукти „Премиа” са по-ниски от тези на другите предлагани марки, но с високо качество. В момента продуктите със собствена марка заемат 20% от оборота на „Темпо”, като плановете са до края на годината техният дял да се увеличи и да достигне 24%. По този начин ще можем да предложим на клиентите си още по-голямо разнообразие от висококачествени стоки на най-добрите цени. Предлагайки марката на останалите пазари от Източна Европа, „Делта Макси” стимулира търговията между страните.

Предвиждате ли да работите с български доставчици, що се отнася до сегмента „Собствена марка”?

Голям брой от българските производители и доставчици са вече наши партньори и във връзка със собствената марка „Премиа”. Правим сериозни усилия да продължим работа в тази посока. Беше организирано посещение на водещи български производители в Белград, основно от сектора на свежото производство, в търсене на възможности за износ на хранителни стоки, вина и земеделска продукция за Сърбия и останалите страни, в които оперира „Делта Макси” – Черна гора, Босна и Херцеговина и Албания. Вярвам, че настоящата ситуация създава нови предпоставки за взаимноизгоден бизнес, и съм сигурен, че ще успеем да го развием.

Каква е прогнозата ви за развитието на българския пазар на бързооборотни стоки и смятате ли, че България се различава от Сърбия по отношение на търсенето на продукти от първа необходимост?

„Темпо” има разработен изключително успешен търговски модел, който дори в период на криза постига добри резултати. В стратегията е заложено запазване на високото качество на продуктите и услугите, което е един от факторите ни за успех. Според мен клиентите в съвременния свят много си приличат. Ние наистина живеем глобално от гледна точка на информацията. Във всички страни, в които присъстваме, клиентите са информирани и търсят едни и същи, наложени в международен мащаб брандове и марки, проявяват интерес към аналогични нововъведения на пазара, вкусовете им си приличат. Е, сигурно има някои разлики по отношение на подправките в кухнята например, но като цяло приликите са повече.

Катя Джатова