Списанието

Изберете рубрика:

 

Пазарът в България ще продължава да се развива

Брой 10, декември 2009

Дата: 01.12.2009 Коментари: 0
Снимки (2)
Васил Фечко | изпълнителен директор на Penny Market за България

„Убеден съм, че през следващите години в сектора на търговията с бързооборотни стоки ще бъде изключително интересно”, Васил Фечко, изпълнителен директор на Penny Market за България

През ноември немският дискаунтер Penny Market навлезе успешно на българския пазар с едновременното откриване на няколко магазина в различни райони на страната. До края на годината се очаква да отворят врати над 20 магазина, а инвестицията ще е в размер на над 100 млн. евро. откритите нови работни места са над 700. Веригата се позиционира на пазара като „местен дискаунтър”, т.е. голяма част от продуктите, присъстващи на рафтовете на Penny Market са произведени в България. От компанията уверяват, че ще продължат да се развиват в тази посока. останалата част от предлаганите продукти обхваща международни собствени марки, както и стоки от известни български и международни доставчици. При откриването на магазините г-н Армин Реберг, член на ръководството на rewe group и на управителния съвет на Penny Market, каза че чрез присъствието си в България веригата значително разширява своето международно представителство към югоизточна европа. Така страната ни придобива голямо стратегическо значение за компанията. „важни за нас са типичните за страната продукти. политиката ни е да работим във всички сфери с български производители и да подкрепяме развитието на икономиката в страната”, Добави още той. какви са плановете на Penny Market за България и какво е предимството им пред конкуренцията, попитахме Васил Фечко, изпълнителен директор на веригата за България.

Г-н Фечко, какви са плановете на PEnny Market за България?

Тази година планираме да отворим още около 6 филиала. в момента имаме 18. Планираме до края на 2010 г. да бъдат 50. Така че през следващите години ще продължаваме да развиваме активно филиалната си мрежа. засега не можем да кажем с точност, какъв ще е общият брой, но със сигурност ще са над 100 магазина.

Какво е по-различно във формата на магазините PEnny Market?

Форматът дискаунтър се е доказал в доста европейски държави като успешен и ние сме сигурни, че ще бъде оценен и от българския клиент. Специфичното за нашите магазини е, че търговската площ на Penny Market 800 кв.м и това ни прави по-гъвкави и подходящи както за по-малките градове, така и за централните части на по-големите. предлагаме всички стоки, които са необходими за едно семейство и то на изключително изгодни цени. притежаваме и много добър логистичен център, който ни помага да бъдем точни и бързи в реакциите си. Разходите ни са сведени до минимум и благодарение на това можем да си позволим да бъдем наистина много изгодни.

Какво е предимството ви пред конкуренцията?

Всичко, което предлагаме на нашите клиенти има своите конкурентни предимства. притежаваме изключително добри и изгодни интернационални собствени марки, които не могат да се закупят никъде, освен при нас. всяка седмица в категорията „нехранителни стоки” показваме нови тематични предложения, които са не само изключително изгодни, но и се внасят специално отново само за нас. притежаваме също така много добри собствени марки и при българските продукти. същевременно местните и международни маркови продукти също са не малка част от асортимента ни. Превърнали сме по-малкия си формат в предимство, като поддържаме всичко основно и необходимо за едно домакинство като постоянен асортимент, а сезонната специфика и търсене на клиентите задоволяваме с предлагане на сезонни стоки. така от една страна носим своята специфика в асортимента си, но от друга се опитваме да се съобразим с всички изисквания на българския пазар и клиент.

Кои са собствените марки на PEnny Market и какви продукти се предлагат?

Във всяка категория имаме наши марки. например, при сладките предлагаме марката yammy yo, при консервите Dilmana, млечните продукти - lactiva, Campus, line, „калитко”, козметиката и хигиенните артикули - марките autate и gran Finale, Основни храни „варвара” (стокова група, съставена от хранителни продукти като боб, леща, брашно и т.н.), сокове solfrutta и много други. за момента някои стокови групи са по-добре развити от други, но ние ще продължаваме да работим в тази посока и да разширяваме и усъвършенстваме асортимента си.

Според вас магазините от типа „дискаунтър” ли са най-подходящият формат, който би могъл да се развива по време на икономическа криза?

Този формат е подходящ във всеки един момент, но по време на криза със сигурност е най-добрият. както вече споменах този вид магазини са доказали своето предимство в международен мащаб и беше време и българските потребители да могат да пазаруват от такъв вид магазини.

Какви са прогнозите ви за развитието на сектора за търговия с бързооборотни стоки у нас през следващите няколко години?

Убеден съм, че ще бъде изключително интересно и пазарът ще се развива много динамично. освен Penny Market в България ще има още две дискаунт вериги, както и досегашните играчи на пазара. Всички ще се борим за качество, цена и клиенти. Не искам да се ангажирам с прогнози, но едно мога да кажа със сигурност - българският клиент ще е изключително доволен.

Въпросите зададе Катя Джатова