Списанието

Изберете рубрика:

 

Търговията с бързооборотни стоки е вид изкуство

Брой 7, юли 2021

Дата: 06.08.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Търговията с бързооборотни стоки е вид изкуство
Разкажете малко повече за супермаркети „Жанет“. Кога е открит първият магазин, колко са в момента, къде се намират?
 
Верига магазини „Жанет“ е ярък пример как в България мечтите са постижими, когато се заложи на упоритост, усърдна работа, правилно планиране и умерен риск. Първият магазин е открит през пролетта на 2007 година в град  Несебър. Към момента нашите магазини са 6 на брой (бел. ред. – 4 в Несебър, 1 в к.к. Слънчев бряг, 1 в град Свиленград).
 
Защо решихте да стартирате именно такъв бизнес - търговия с бързооборотни стоки? Какво ви провокира?
 
Бизнесът ни започна във време, в което стартира ръст на туризма в България. Страната ни и по-конкретно Черноморието станаха привлекателни за много чужди туристи. Започна бум на строителството на хотелски комплекси и увеселителни заведения. Това, естествено,  доведе до повишено търсене на бързооборотни стоки и разбира се добра възможност за бизнес.
 
С какво се различава „Жанет“ от другите търговски обекти за търговия с бързооборотни стоки?
 
 
Колкото и странно да прозвучи, търговията с бързооборотни стоки е вид изкуство. Пазарът вече е пренаситен с бизнес идеи и продукти. Това, което отличава един търговец от друг, е концепцията и най-вече способността му да контролира процесите. На първо място са външните фактори: търсенето, изискванията на потребителите, каналите за дистрибуция. Ние се стремим да задоволим всяко търсене, независимо от покупателната способност на клиента.
Всеки обект е създаден по индивидуален проект.  От няколко години осъществяваме собствен внос на продукти от цяла Европа. Това са стоки, лично подбрани и тествани, с гарантирано качество. Не на последно място е ценообразуването. Ние сме търговец, предлагащ отлично съотношение между качество и цена.
 
Как се отрази лошият туристически сезон през 2020 г. върху вашия бизнес? Очакванията за настоящия летен сезон по-добри ли са според вашите наблюдения?
 
Разбира се, че Covid-19 кризата се отрази негативно и при нас. Затварянето на голяма част от бизнеса в България и по целия свят оказа влияние върху покупателната способност на потребителите. Хората използваха средства само за стоки от първа необходимост. През 2020 година голяма част от хотелските комплекси и туристически обекти останаха затворени. Нямаше външни туристи предвид ограниченията. Тук при нас много се отрази липсата на гражданите от бившите Съветски републики, които имат имоти и прекарват голяма част от лятото тук. Разбира се, гледаме оптимистично за новия сезон, предвид облекченията в противоепидемичните мерки и предприетата масова ваксинация.
 
С какво според вас се различава българският потребител от чуждестранните гости на страната ни (руснаци, поляци, англичани и т.н.)?
 
Всеки един потребител е различен, независимо от това дали е българин или чужденец. Разбира се чуждите туристи имат повече интерес към българските продукти. Интересен е фактът, че потребителската кошница в хипермаркет „Жанет - Свиленград“, където основни потребители са турски и гръцки туристи, е коренно различна от потребителската кошница на магазините ни в Несебър, където основните туристи са руснаци, поляци, англичани и немци. 
България е известна с производството на стоки с високо качество и стандарт като вина, млечни и месни продукти, риба, плодове и зеленчуци, които са много предпочитани, както сред българския, така и сред чуждестранния потребител.
 
Търговията в шестте магазини „Жанет“ различна ли е - като най-често пазарувани продукти, стойност на единична покупка, обороти и т.н.?
 
„Гранд маркет Жанет – Несебър“ и „Гранд маркет Жанет – Свиленград“ са се превърнали в синоним на виртуозност в предлагането на хранителни и нехранителни стоки за ХоРеКа и ритейл пазара. В техния богат асортимент ще откриете широка гама както от продукти, предпочитани от клиентите на едро и дребно, така и разнообразие от интересни и редки стоки, задоволяващи всички търсения на потребителя.
Четирите магазина с лейбъл „Сити Маркет Жанет“ са ориентирани към клиенти на дребно и са разположени в гъстонаселените райони, за да осигурят бърз и лесен достъп до най- често търсените продукти в ежедневието и домакинството.
 
Какви са плановете ви за развитие?
 
На първо място отварянето на нови обекти и разбира се подобряване качеството на обслужването. Нашата концепция винаги е насочена към крайния потребител – пазаруване в приятна обстановка с високо ниво на хигиена, правилно позициониране на продуктите в професионално оборудвани зони, добра комуникация с обслужващия персонал и конкурентни цени.
 
Какви са прогнозите ви за развитието на търговията с бързооборотни стоки у нас?
 
На пазара с бързооборотни стоки борбата е образно казано „почти кървава“. Предлагането, цената, връзката са определящ фактор.
Напоследък обаче се наблюдава една друга тенденция, а именно електронната търговия. По официални данни средният ръст при нея за 2020 година е 9%. Дълги години търговците инвестираха в инфраструктура, в човешки ресурси и в логистика. Последните събития обаче ни показват, че търговията с бързооборотни стоки ще претърпи промени, за които ние ще бъдем подготвени и конкурентноспособни.