Списанието

Изберете рубрика:

 

Боя за коса

Брой 10, декември 2009

Дата: 01.12.2009 Коментари: 0
Снимки (3)
Боя за коса

Изследване на Nielsen

За периода септември 2008 – август 2009 г., най-значителните като стойност продажби на боя за коса са осъществени в магазините за козметика и битова химия (58,6%). Те оставят далеч зад себе си супермаркетите (с дял от 22,2%) и големите хранителни магазини (9%), като всички останали типове търговски обекти са реализирали общо около 11% от продажбите в категорията. Изследването на nielsen се отнася за продукти, предназначени за промяна или подсилване цвета на косата. Тук са включени всички разновидности боя за коса – крем, гел, прахообразна и спрей, независимо от трайността на оцветяването, както и продукти за обезцветяване или изсветляване на косата. Включват се също оцветители под формата на шампоани, тоник, маска и спирала (за оцветяване на кичури), ако основното им предназначение е да оцветяват косата. Изследването не включва продажбите на оксиданти за коса, продукти, фиксиращи цвета на косата, продукти, подхранващи косата, както и къна. Според продължителността на действие на продукта изследването показва, че трайната боя за коса е най-скъпа, но и найпредпочитана от българските потребители, като повече от 96% от всички продажби са в този подсегмент, а средната цена за брой е 5,79 лв. Едва малко над 3% пазарен дял остават за полутрайна (със средна цена от 1,93 лв.), неопределена (2,63 лв.) Или временна боя (2,01 лв.), като разлики в дела спрямо предходната година почти не се забелязват. Според формата на продукта водещи позиции има кремообразната боя (93,6% и увеличение с близо 2% спрямо предходната година), следвана от боята под форма на гел (4,8% и спад с 2% в сравнение с предишната година), течната и прахообразна боя (с общ дял от 1,6%). Сред водещите производители в категорията са (по азбучен ред): aroma, londa, l’oreal, rosa impex и schwarzkopf & henkel, а най-предпочитаните марки са garnier, londa, l’oreal, palette и prestige.

Арома

“Арома ад” присъства на българския пазар от 85 години. Компанията притежава сериозни традиции и опит в производството на бои за коса. Рецептурите се разработват в собствена лаборатория и отразяват най-новите световни открития и разработки в тази категория. В категорията “бои за коса“, “арома ад” е представена от марките aroma color, aroma style и fara express 10. Aroma color е боя с традиции, която е добре позната на клиентите. Осигурява 100% покритие, дълготраен цвят, но също така и защита, посредством съдържащият се натурален подхранващ комплекс с алое вера и масло от жожоба. Fara express 10’ е боя, която използва революционна технология, при която времето за постигане на желания цвят е скъсено до 10 минути. Осигурява 100% покритие на белите коси, нанася се изключително лесно посредством специален гребен-апликатор. Включеният в опаковката балсам за многократна употреба регенерира косата и неутрализира вредата от топлинно стилизиране.  “основният канал за продажба на бои за коса са специализираните магазини. Там се осъществяват около една трета от покупките на такива продукти. На второ място са хипери супермаркетите. Тези два канала осъществяват повече от половината от продажбите в категорията, затова усилията ни са насочени към подобряване на работата именно с този тип обекти”, каза адриана бунцева, бранд мениджър грижа за косата в “арома ад”. “арома” е маркетингова компания, която се стреми да поддържа тясна връзка с крайните потребители. Тя е единствената българска козметична компания, която в периода на криза продължи да развива марките си чрез активна комуникация към потребителите, да гради техния имидж и познатост, както и да създава лоялни клиенти чрез промоции с допълнителна стойност.”

L’oreal

Боите за коси на l’oreal се продават на българския пазар от 1993 г. Компанията предлага garnier с марките color naturals, nutrisse, 100% color, herbashine (необходими са 10 минути и не съдържа амоняк) и l’oreal paris с марките casting, casting creme gloss – №1 боя за коса без амоняк в българия (по данни на nielsen), preference, excellence и excell 10 – боядисване за 10 минути. Всяка от боите се предлага в средно 23 нюанса. Най-популярната опаковка са картонените кутии. “ние имаме богато портфолио, с което да задоволим нуждите на нашите клиенти: от миникомплект (боя, окислител, еднократна доза балсам и ръкавици) за боите ни color naturals до пълен комплект (боя, окислител, по-голяма опаковка балсам, висококачествени ръкавици и различни апликатори) за марката l’oreal paris”, каза ваня иванова, маркетинг координатор в l’oreal. По нейните думи продуктите на компанията в сегмента се продават еднакво добре в обектите на модерната, на традиционната търговия и в дрогериите. “потребителите все повече се интересуват от допълнителните качества (като подхранване, трайност, спестяване на време) освен цвета, които боята за коса може да им даде и това е една от причините нашите марки да са сред най-предпочитаните. По данни на nielsen, casting creme gloss е водеща сред марките боя за коса без амоняк”, сподели иванова. “като един от лидерите в категорията, l’oreal се счита за изобретателя на боята за коса. През 1909 година компанията е била създадена именно като производител на първия продукт за боядисване на коса в домашни условия. Нашите лаборатории постоянно разработват нови формули и технологии, за да предложат на потребителите по света последни иновации и най-добрите продукти в света на боите за коса.”

Schwarzkopf & Henkel

Боите за коса на Schwarzkopf са лидер в страните от централна и източна европа с над 43% от пазарния дял в стойност (източник memrb, 01-08 2009 г., полша, чехия, словакия и унгария), a palette e марка №1 в европа за 2008 г. (източник изследване eurobrand colorants, sep-oct 2008). В България боите за коса на schwarzkopf са представени от “хенкел българия” с марките palette и brillance. Palette е найпродаваната марка в българия с над 18% пазарен дял (източник memrb, 0108 2009). Brillance е все още нова марка за българския пазар, с успешен старт напродажбите от септември 2009. Предлагат се осем гами: седем дълготрайни бои (brillance с формула за защита на цвета и диамантен блясък, palette intensive color creme с портокалово масло, palette permanent natural colors с алое вера, palette deluxe с протеин от кашмир и перли, palette 10 min color – 10 минутната боя от palette, palette blond за руса коса и palette color xxl с най-модерните цветове) и един оцветител – palette instant color, който е много нежен към косата, с портокалово масло. “има бои за коса за домашна употреба, за които е необходимо да имаме купичка за смесване. При тях окислителят е в саше, а крем-боята – в тубичка. Преди боядисване е необходимо да смесим окислителя и крем-боята в неметален съд. Такива бои са например palette intensive color crеme и palette permanent natural colors”, коментира димитрина багашева, продуктов мениджър козметика, “хенкел българия еоод”. “има и бои за коса, които предлагат флакон-апликатор с окислител вътре в опаковката и не е необходимо да имаме допълнителен съд, за да пристъпим към боядисване в къщи. Такива са например brillance, palette deluxe, palette 10 min color, palette blond.” Според багашева е трудно да се определи коя е предпочитаната опаковка. Флаконът е по-удобен при боядисване, но има и доста потребители, които са свикнали да ползват допълнителен съд. “за разлика от други козметични продукти, специфичното при боите за коса е, че за да посрещне търсенето сред крайните клиенти, магазинът трябва да предлага поне 15 нюанса от дадена линия боя, за да покрива възможно найголяма част от цветовата гама. Henkel е компания, чийто бизнес се основава на иновациите. Така че през 2010 клиентите могат да очакват много нови продукти, базирани на най-новите тенденции в козметиката.”

Христо Радичев по данни на nielsen
и PR по данни на производители на бои за коси