Списанието

Изберете рубрика:

 

Дългосрочното прогнозиране все още е трудно

PROGRESSIVE Digital - Summer Edition

Дата: 03.09.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Дългосрочното прогнозиране все още е трудно

Интервю с Христо Попов, Изпълнителен директор на пивоварна „Бритос”

 

Г-н Попов, каква е статистиката на продажбите ви за периода, сравнен с миналата година?

За съжаление свиването на потреблението, породено от COVID–19, се отрази и на нашите продажби и за момента имаме около 7% спад на годишна база спрямо миналата година

Има ли промяна в поведението на потребители? Увеличи ли се консумацията на нискоалкохолни напитки у дома?

Не наблюдаваме промяна към преминаване от по-високоалкохолни към по-нискоалкохолни бири. По-скоро промяната е в опаковките – от стъкло към PET опаковки.

Забелязвате ли преминаване от премиум продукти към такива от средния/ниския ценови сегмент в подкатегориите?

При нас спадът при артикулите ни в премиум сегмента беше осезаемо по-нисък спрямо общия ни спад, като основната причина беше затварянето на ХоРеКа канала.

От кой търговски канал се пазаруват повече - модерна търговия (супермаркети, хипермаркети) или традиционна търговия – удобни, квартални магазини и бакалии?

В нашата компания спадът е разпределен равномерно и ще ни е нужно още време да оценим реално последствията от COVID-19, тъй като волатилността (бел. ред - измервател, показващ разликите в ценовите движения (обикновено между най-високата и най-ниската стойност) на конкретен актив за определен период от време) досега беше твърде висока и затруднява анализа на данните.

В сегашната ситуация промоциите фактор ли са при взимането на решение за покупка, или купувачите са лоялни към брандовете?

За съжаление цената, респективно промоциите, са основната движеща сила на пазара в последните години. За нас това поведение сериозно ерозира имиджа на категорията и ние твърдо предпочитаме да акцентираме върху качествата на бирата ни вместо върху достъпната цена.

Как очаквате да се развитие пазарът през следващите няколко месеца?

Все още разглеждаме няколко сценария, като засега сме се фокусирали върху средно песимистичния. Смятаме, че вероятността от настъпването на втора вълна на икономически спад и последващо понижение на покупателната способност все още е висока. Като цяло в момента икономиката в световен мащаб, а и в България е функция на развитието на пандемията, а засега политиките за справянето са по-скоро реактивни, отколкото проактивни и затова дългосрочното прогнозиране все още е трудно.

 

Още интервюта по темата:

През лятото бирата е най-често консумираната напитка след водата - Интервю с Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ

Над 60% от европейците споделят, че предпочитат безалкохолните продукти - Интервю с Петер Копиец, Изпълнителен директор на „ЗАГОРКА” АД

Консумацията на нискоалкохолни напитки у дома расте - Интервю с Владан Матич, Изпълнителен директор на „Каменица“ АД

Наблюдаваме преминаване към удобни опаковки на изгодна цена - Интервю с Теодор Несторов, Маркетинг директор на „Карлсберг България”