Списанието

Изберете рубрика:

 

Наблюдаваме преминаване към удобни опаковки на изгодна цена

PROGRESSIVE Digital - Summer Edition

Дата: 03.09.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Наблюдаваме преминаване към удобни опаковки на изгодна цена

Интервю с Теодор Несторов, Маркетинг директор на Карлсберг България”

 

Има ли промяна в поведението на потребители? Увеличи ли се консумацията на нискоалкохолни напитки у дома?

Реалността, в която се намираме днес, е различна. А това има своето отражение и върху индустрията. В началото на кризата се усети най-силно негативният ефект, свързан със затварянето на ресторантите и заведенията. Промениха се и потребителските нагласи, което се дължеше на редица фактори – изместването на поводите за консумация; усещането за несигурност; промяната в начина ни на живот. Въпреки изолацията, хората имаха нужда да продължат нормалното си ежедневие. Дори в затвореното пространство на дома, те искаха да усетят емоционално изживяване – да си приготвят вкусна храна и да я съчетаят в хубава бира, да се насладят на коктейл на терасата или да организират парти с любимата си музика. Ето защо нашите марки се фокусираха върху позитивните послания и предоставянето на допълнителна стойност на потребителите – както с водещите ни брандове Пиринско и Шуменско, така и с Tuborg, Somersby, Carlsberg. Нашата цел бе да останем близо до хората и да ги подкрепим в този труден момент чрез комуникацията и активностите на нашите марки. Най-голямото признание за нас са доверието и лоялността на нашите потребители.

Забелязвате ли преминаване от премиум продукти към такива от средния/ниския ценови сегмент в подкатегориите?

Това, което наблюдаваме, е преминаването към удобни опаковки на изгодна цена. Отчитаме засилен интерес към PET, както и към продуктите ни в кен опаковки. Във всеки ценови сегмент има предложения, които намират своята аудитория, но определено виждаме като ефект усещането за предпазливост у потребителите – те вече не са склонни да експериментират с вкусовете и премиум предложенията така свободно, както преди кризата.

От кой търговски канал се пазаруват повече - модерна търговия (супермаркети, хипермаркети) или традиционна търговия – удобни, квартални магазини и бакалии?

Модерната търговия запазва позициите си като познат търговски канал, особено в големите градове (34% от общия обем на бира в страната според данни на Nielsen за 2020 г.). Можем да кажем, че кварталните магазини също се развиват като канал, тъй като дават удобство, сигурност и персонално отношение към всеки клиент. Малките обекти често предоставят алтернативен избор от продукти, или предлагат възможност за поръчка и получаването им на място. Тук печеливши са ценности като лоялност, ниво на обслужване и личен контакт. Разбира се, удобството и цената остават определящи фактори при покупка, като вече има интерес и към алтернативни канали за пазаруване като специализирани магазини за бира, онлайн поръчки или доставки до дома.

В сегашната ситуация промоциите фактор ли са при взимането на решение за покупка, или купувачите са лоялни към брандовете?

Промоциите имат своето значение и роля за привличането на интереса и стимулирането на покупка, но до голяма степен лоялните потребители остават верни на любимите си марки. Така например, при водещите ни локални брандове Пиринско и Шуменско, няма отлив в категорията на верните потребители, дори напротив – успяваме да достигнем до все повече хора и да ги спечелим с качеството и комуникацията на продуктите ни.

Как очаквате да се развие пазарът през следващите няколко месеца?

Пазарът ще продължи да се свива, движен основно от спада на туристическия сезон и действащите ограничения в ХоРеКа канал. С оглед на пандемията, хората вероятно ще са внимателни по отношение на пътуванията, събиранията в големи групи, ще избягват рисковете и ще прекарват повече време в компанията на близките си хора. Все пак бирата продължава да е една от най-предпочитаните и любими напитки за българските потребители, което за нас е стимул да се развиваме напред и да гледаме с оптимизъм към бъдещето.

Какви са социалните инициативи, в които инвестирате?

Като социално отговорна компания „Карлсберг България” има няколко основни приоритета, свързани с опазването на околната среда – както в регионите, в които оперира (Шумен и Благоевград), така и по отношение на ангажиментите ни в рамките на „Карлсберг Груп”. Визията ни за по-добър утрешен ден се състои от четири амбиции – нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, нулева безотговорна консумация на алкохол и нулеви злополуки на работното място. Имаме също така редица спонсорски и дарителски инициативи, които целят да допринесат за регионалното развитие и подкрепата на местните общности, както и вътрешни програми, насочени към развитието на нашите служители.

Какви са вкусовете на лято 2020?

Гордеем се с всички предложения в богатото ни портфолио, както и с усилията на нашите майстори-пивовари, които ежедневно се грижат потребителите ни да получават най-качествената, свежа и вкусна бира! Сред летните ни предложения е Пиринско Ледено, което впечатлява с изключително мек и освежаващ вкус (благодарение на студена филтрация при -1 градуса) в прозрачна бутилка, която допълва усещането за ледена прохлада в горещите дни. През лятото, потребителите могат да се насладят и на свежия, класически вкус на датския пилзнер Carlsberg,  който е новото ни предложение в по-високия ценови сегмент. За любителите на традиционния вкус Шуменско е подходящия избор, особено когато съчетаем бирата с вкусна храна, а за по-младежката аудитория, която предпочита сайдер – новият ни вкус за лятото е Somersby Манго и Лайм, едно изключително свежо и подходящо за коктейли предложение.

 

Още интервюта по темата:

През лятото бирата е най-често консумираната напитка след водата - Интервю с Ивана Радомирова, Изпълнителен директор на СПБ

Дългосрочното прогнозиране все още е трудно - Интервю с Христо Попов, Изпълнителен директор на пивоварна „Бритос”

Над 60% от европейците споделят, че предпочитат безалкохолните продукти - Интервю с Петер Копиец, Изпълнителен директор на „ЗАГОРКА” АД

Консумацията на нискоалкохолни напитки у дома расте - Интервю с Владан Матич, Изпълнителен директор на „Каменица“ АД