Списанието

Изберете рубрика:

 

Над 60% от европейците споделят, че предпочитат безалкохолните продукти

PROGRESSIVE Digital - Summer Edition

Дата: 03.09.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Над 60% от европейците споделят, че предпочитат безалкохолните продукти

Интервю с Петер Копиец, Изпълнителен директор на „ЗАГОРКА” АД

 

С навлизането на безалкохолни бири на пазара се промениха и представите за традиционната консумация на бира. Наблюдават ли се промени в нагласите на потребителите и какви са най-честите поводи за консуматорите?

Нарастващата тенденция за стремеж към по-здравословен и балансиран начин на живот ни стимулира да създадем линия от безалкохолни продукти, които дават на потребителите възможност за по-широк избор да консумират отговорно. ЗАГОРКА предложи алтернатива на алкохолното пиво и обедини безалкохолните си продукти в портфолиото Zero Zone.

Zero Zone увеличава моментите в ежедневието, в които потребителите могат да се насладят на любимия си вкус бира – на обяд или след тренировка или дори на вечеря, без да се налага да се лишават от възможността да шофират. В унисон с обществения диалог за отговорна консумация, ние инвестирахме много усилия в развитието и промотирането на нашето безалкохолно портфолио, за да отговорим на нуждите на нашите потребители, които искат да се насладя на любимата си бира без угризения.

Zero Zone включва продуктите Heineken® 0.0, заедно с локалните ни брандове Загорка 0.0% и Ариана Радлер 0.0%. Разнообразният микс от вкусове отговоря на предпочитанията, както на традиционния бирен консуматор, така и на тези, които търсят освежаващи нотки на лимон, малина, ягода и мента.

На глобално ниво над 40 различни вида бира и радлери с 0.0% алкохол предлага HEINEKEN на повече от 20 пазара в Европа. Според последните проучвания на компанията над 60% от европейците споделят, че предпочитат безалкохолните продукти. 84% от европейците пият алкохол умерено или се опитват да намалят консумацията му, а тенденцията при младите е да следят консумацията си и да я ограничават. При 68% от европейците ниското съдържание на калории е основен приоритет.

Всички тези предпочитания на потребителите, както и повечето поводи, в които може да се консумира безалкохолна бира, са само част от причините за нарастването на интереса към бира и сайдери с по-малко алкохол в световен мащаб.

През последните години ЗАГОРКА инвестира в иновации, както по отношение на качество и технологични процеси, така и по отношение на нови брандове, визия и идентичност. Как се възприема това от вашите потребители? Имате ли наблюдения от конкретна иновация, която се възприема и налага добре сред консуматорите?

„Загорка” е една от най-иновативните компании в България, която продължава да e двигател на прогрес. Гордеем се с постижения като стартирането на първата бирена рекламна кампания в страната през далечната 1961 г., както и реализацията и първия експорт на бира извън България. През 1984 г. стартираме и продажбите на първата безалкохолна бира (Загорка Вита) и винаги сме били лидер при иновациите на пазара с предложения като Загорка Fusion, Загорка Резерва, Загорка Ретро и други. Спомняте си какво направи Загорка Ретро – изключително добър пример за успешна иновация, на която консуматорите продължават да се наслаждават и до днес. Представихме безалкохолното ни портфолио Zero Zone, в което намира място безспорната иновацията - Heineken 0.0.

Ние сме компания, която не се страхува да предложи нещо ново на своите консуматори, независимо дали ще бъде нов качествен продукт или интересна комуникационна кампания.

Измениха ли се предпочитанията на потребителите в България по време на пандемията и в кой търговски канал се усети най-силно разлика?

В периода на извънредно положение, когато всички трябваше да си останем вкъщи, логично консумацията се концентрира в домашни условия и реално единствената възможност за набавянето на продукти бяха магазините. Ресторантите и баровете бяха затворени, но дори и след отварянето им, заради необходимостта от мерки, посещаемостта е ограничена. Вследствие на това отчитаме промяна в избора на консуматорите.

В световен план епидемията COVID-19 наложи нови правила и действия в компаниите. Промени ли се фокусът на комуникация и какви мерки взе компанията по отношение на своите служители, потребители и партньори?

Ние сме социално отговорна компания и с активното си участие в редица инициативи целим подкрепата ни да има истински добър резултат и силен ефект. Съвсем естествено беше в тази безпрецедентна ситуация да насочим усилията си към здравните институции. Видяхме и други области, които имахме възможността да подкрепим: предоставихме IT оборудване за нуждите на онлайн обучението; дарихме средства и продукти за хранителната банка в Стара Загора, както и за няколко болници; за нашите партньори с магазини, осигурихме предпазни средства; оказахме подкрепа на ХоРеКа сектора чрез партньорството си в инициативата „Преоткрий България“.

За поредна година вашата компания традиционно се ангажира с поредица социално отговорни кампании. Кои са основните каузи, които ЗАГОРКА подкрепя през 2020 г. и повлияват ли се в условията на епидемията от COVID-19?

ЗАГОРКА ангажира и кампаниите на своите марки Загорка, Heineken® и Ариана, за да насърчава и оказва подкрепа на хората. Поради пандемията и водени от социалната си политика, ЗАГОРКА промени кампаниите на марките си Загорка с „доброто тук е да си останеш вкъщи“, Heineken® с „Socialize responsibly“, Ариана и „Наздраве от вкъщи“, както и дигиталната изложба подкрепена от Starobrno – „Различно.Човешко“.

Насърчаваме отговорната консумация чрез кампанията „Когато шофираш, никога не пий“ на Heineken®, която тази година бе представена от бившите шампиони от Формула 1, баща и син - Кеке и Нико Росберг. Инициативата има за цел да обърне внимание на това, че най-добрият зад волана винаги е този, който не пие преди да се качи в колата.

Освен кампаниите и инициативите, които компанията ни подкрепи по време на пандемията, продължихме своите усилия в посока устойчиво развитие, намаляване на въглеродни емисии, опазване на водните ресурси, използване на устойчиви ресурси, които се обединяват в платформата „Създаваме по-добър свят“. Докладът ни за устойчиво развитие от 2019 г. показва добрите резултати, които сме постигнали и които надграждаме всяка година. ЗАГОРКА използва повторно и рециклира 99.6% от отпадъците, генерирани от производството си. Целта ни да ограничим въглеродните емисии води до намаление с 3% в производството в сравнение с 2018 г., а 4% по-малко вода сме използвали за производството на бира в сравнение с миналата година.

Винаги сме близо и в подкрепа на местните общности. Приносът ни към социални проекти се равнява на 202 610 лв. и 360 часа доброволчеството от служителите на компанията.

 

Още интервюта по темата:

През лятото бирата е най-често консумираната напитка след водата - Интервю с Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ

Дългосрочното прогнозиране все още е трудно - Интервю с Христо Попов, Изпълнителен директор на пивоварна „Бритос”

Консумацията на нискоалкохолни напитки у дома расте - Интервю с Владан Матич, Изпълнителен директор на „Каменица“ АД

Наблюдаваме преминаване към удобни опаковки на изгодна цена - Интервю с Теодор Несторов, Маркетинг директор на „Карлсберг България”