Списанието

Изберете рубрика:

 

От всички видове препарати за пране, промоциите се увеличават единствено на капсулите

Брой 10, октомври 2020

Дата: 06.11.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
От всички видове препарати за пране, промоциите се увеличават единствено на капсулите

Колко и как комуникира промоционалните си активности една от категориите с най-много промоции – тази на перилните препарати и препаратите за миене на съдове? Агенция Focus Bulgaria ни предостави най-новия си анализ на присъствието и активностите на брандовете от категория, като сравнява развитието на промоциите в търговските брошури от периода януари-септември 2019 г. с промоциите от първите 9 месеца на 2020 г. Ето както показва анализът на агенцията.

Четири сегмента с ръст, два – с понижение

Универсалните перилни препарати заемат половината  от промо пазара на разглежданите категории

С 3 на сто са се увеличили промоциите на универсални перилни препарати в рекламните брошури от януари до септември 2020 г. спрямо предходната година. От 50,4% през първите 9 месеца на 2019 г. промоционалните предложения са се увеличили на 53,4 на сто през същия период тази година. При омекотителите обаче, се наблюдава спад на годишна база – от 19,5% на 17,2 на сто. При препаратите за ръчно миене на съдове присъствието на промоциите също намалява в рекламните брошури – от 14,5% през януари-септември 2019 г. на 12,6 на сто през същия период на настоящата година. Препаратите за съдомиялни леко са покачили участието си в брошурите на търговските вериги – от 9,1% на 9,6 на сто до септември 2020 г. При промоциите на специализираните препарати за пране  (бебешки, за специални тъкани) се отчита лек ръст от 4,8% на 5,1%, като същото е валидно и за сегмента на добавките за миялни – от 1,7% през януари-септември 2019 г. до 2,0% през деветмесечието на 2020 г.

Източник: Focus България

 

Сегментиране по видове препарати за пране

Течните перилни препарати са с 45% дял в категорията

Сегментирането, което Focus Bulgaria прави при препаратите за пране е капсули, течни препарати, препарат на прах, таблетки. И анализът на агенцията показва следните интересни резултати – единственият сегмент, чието присъствие в рекламните брошури на търговските вериги се е увеличило през периода януари-септември 2020 г. спрямо същия период година по-рано са капсулите за пране. При всички останали сегменти има понижение в процентите на участие в брошурите. От 22,5% промоции през 2019 г., капсулите за пране са достигнали 30-процентно присъствие в рекламните издания. За сметка на това течните препарати са намалели на годишна база от 48,0% на 45,5 на сто. Праховете за пране са достигали 29,4% дял на промоциите в брошурите през деветмесечието миналата година, докато сега този дял е паднал на 24,4 на сто. Таблетките за пране са единственият сегмент, при който няма никаква промяна и той остава същия и през двата наблюдавани периода – 0,1%.

 

Източник: Focus България

 

Марките

Два бранда на P&G на челна позиция

Ariel остава водещата марка по отношение на дела на промоциите в рекламните брошури. Въпреки това обаче, делът на промоциите на бранда е паднал леко – от 9,4% на 9,2 на сто през първите 9 месеца на 2020 г. При Lenor се наблюдава точно обратното – доста значителен ръст от 5,5% през януари-септември 2019 г. на 7,8 на сто за същия период тази година, което се дължи на лансирането на бранда в категория „универсални перилни препарати“, тъй като видяхме, че има спад в категория „омекотители“. Savex също има покачване, макар и не толкова голямо – от 7,5% на 7,7 на сто. Участието на Persil в брошурите на търговските вериги се е засилило и от 6,9%, достига 7,5 на сто през тази година. Semana отчита леко понижение – от 4,4% на 4,3%, същото важи за Teo bebe – от 4,1% на 4,0% през 2020 г. При Rex се вижда ръст – от 3,5% през 2019 г. на 3,7 на сто през настоящия период.

В анализа на Focus България са включени продуктите от всички категории с марката Medix: перилни, за съдове и омекотители, като от 2020 г. компанията предложи и нов продукт – капсули. Вижда се значително по-малко прмоционални участия от страна на Medix във всички категории на марката: перилни препарати, омекотители и препарати за измиване на съдове– от 8,3% на 6,9 на сто през деветмесечието на 2020 г. При Fairy агенцията отчита повишение – от 6,2% на 6,6 на сто на годишна база. Добавката Calgonit присъства малко по-осезаемо в рекламните брошури с ръст от 0,1% до 4,3 на сто през 2020 г.

Брошурите на кои вериги обичат водещите производители?

ТОП 3 производителите са до 80% от промо активностите при някои ритейлъри

Анализът на Focus Bulgaria разглежда и присъствието на водещите производители в брошурите на отделните търговски вериги – Billa, CBA, CBA Kome, dm, Fantastico, Kaufland, Leksi, Lidl, Lilly, Metro C&C.

От резултатите от проучването се вижда, че Henkel имат най-голямо промоционално присъствие в брошурите а CBA (38%), след това в dm (35 на сто), Lilly (33%). Следват значително по-малко като дял участия в брошурите на Fantastico (25%), Kaufland (24%), Metro C&C (23%), Billa (21%), CBA Kome (18%), Lidl (11%), Leksi (5%).

Най-много промотирани са продуктите на Procter&Gamble в брошурите на Leksi (42%), следва Kaufland (35%), Billa (29%), Metro C&C (28%), Fantastico (26%), CBA Kome (26%), Lilly (21%), CBA (11%), dm (10%), Lidl(10%).

Продуктите на производителя Ficosota присъстват най-много в брошурите на Leksi (34%). Следват Lidl (29%), CBA (26%), Fantastico (18%), Lilly (17%), Billa (16%), dm (15%), Metro C&C (13%), Kaufland (11%) и CBA Kome (1%).

Портфолиото на Unilever има най-голям дял в промоционалните брошури на Lidl (13%), следван от тези на Billa (9%), CBA Kome (6%), Lilly (6%), Kaufland (6%), Fantastico (6%), dm (6%), Metro C&C (4%), Leksi (3%) и CBA (3%).

Продуктите на производителя Sano Bruno'S най-силно присъстват в рекламните брошури на Billa (6%), следват Fantastico (6%), dm (3%), Lilly (2%), Metro C&C (2%), Kaufland (1%), Leksi (1%) и CBA (1%). Производителят на перилните препарати и омекотители не участва в рекламни издания на Lidl и CBA Kome.

Продуктите на Hayat са най-много промотирани в брошурите на Kaufland (5%), следвани от Metro C&C (4%), Fantastico (2%), Lilly (2%), Billa (2%). В промоционалните брошури на останалите вериги – CBA, dm, Leksi, Lidl и CBA Kome, производителят не присъства.

Aroma присъства единствено в брошурите на Leksi (3%), Lidl (2%), Kaufland (1%), Metro C&C (1%) и Fantastico (1%).

Доверие-Грижа представя своето портфолио единствено в брошурите на Leksi (3%) и Metro C&C (1%).

Reckitt Benckiser присъства с портфолиото си в брошурите най-вече на dm (14%), Kaufland (7%), CBA (7%), Lilly (6%), Billa (6%), CBA Kome (6%), Metro C&C (5%), Fantastico (%), Lidl (5%).

Продуктите от портфолиото на Mexon присъстват най-вече в брошурите на CBA Kome (18%0, Billa (9%), Fantastico (9%), Lidl (8%), Lilly (8%), CBA (6%), Metro C&C (6%), Leksi (5%), Kaufland (5%) и dm (3%).

Цените растат?

Focus Bulgaria прави анализ и на промяната в цените, на които универсалните и специализираните перилни продукти и омекотители се предлагат в рекламните брошури, като ги сравнява с изследвания през миналата година период – януари-септември 2019 г.

Средната цена на универсални или специализирани препарати за 20 пранета през 2019 г. е била 5,80 лв. като тя се покачва през тази година до 6,01 лв. Ако максималната цена през първите 9 месеца на 2019 г. е била 10,53 лв., а минималната – 2,59 лв. то от януари до септември тази година максималната цена се покачва до 11,99 лв., а минималната запазва нивото си от 2,59 лв.

При омекотителите от 1 литър средата цена миналата година е била 2,78 лв., а през настоящия период се покачва леко до 2,99 лв. Максималната цена на омекотител от 1 литър миналата година е била 6,89 лв., а минималната – 1,39 лв. През тази година вече максималната цена на същия продукт става 7,99 лв., а любопитното е, че минималната цена се понижава до 0.98 лв.