Списанието

Изберете рубрика:

 

Слънцезащитни продукти

Брой 4, май 2007

Дата: 01.05.2007 Коментари: 0
Снимки (3)
Слънцезащитни продукти

Делът на лосионите е нараснал

Основните търговски канали*, които реализират почти 85% от несезонните продажби в стойност на слънцезащитни продукти, според Nielsen са три – аптеките (40%), козметичните магазини (35%) и големите магазини над 100 кв. м (19%). В случая самите слънцезащитни продукти са медицински и козметичен продукт, което се изразява в малкия дял на продажбите на малките и средните хранителни магазини.

Тубичките увеличават присъствието си
През миналата година делът на лосионите в разглежданата категория е нараснал с близо 3 пункта - до 75,6%, за сметка на слънцезащитните кремове. Почти непроменени остават продажбите в стойност на геловете, които са с най-нисък дял от близо 3%. Ако разгледаме видовете опаковки, тубичките увеличават дела си през миналата година (30%), като отнемат част от продажбите на най-предпочитаната опаковка – бутилките със слънцезащитни продукти, които вече са предпочитани в по-малко от 50% от продажбите в стойност. Другият тип опаковки – този на спрейовете, отбелязва лек спад от 1,7% и достига 19.8% от всички реализации.

Топ пет
При производителите в челната петица, подредени по азбучен ред, са Beiersdorf, Evros, L’Oreal, Pierre Fabre и Solvex. Марките Elea (на Solvex), Eveline (на Evros), Insens (Еvros), Nivea (Beiersdorf), S’Nonas (Evros), Vichy (на едноименния производител) са водещи по продажби при слънцезащитните продукти. През 2006 г. средната цена на слънцезащитните продукти отбелязва ръст от 80 стотинки, като една опаковка от такъв продукт е струвала средно 10.23 лв. Това се обяснява с появата на нови, по-качествени и съответно по-скъпи продукти от категорията през миналата година.
Забележка: * Категорията НЕ се наблюдава в сезонни обекти, които имат съществен принос за продажбите й. Посочените данни се отнасят само за несезонната част от търговската мрежа.

За бронзов тен

Идва лятото. Настъпва сезонът на отпуските. Дали на планина или на море, тубичката със средство за защита от слънчевите лъчи вече е неизменна част от ваканционното “оборудване”.

Nivea
Nivea е на българския пазар от 1993 г. Има 25 продукта в категорията. Най-популярните й марки са Nivea Sun Milk SPF 20, Nivea Sun Spray SPF 15, Nivea Sun Oil SPF 2. Най-популярната и продавана разфасовка на продуктите на Nivea е 200 ml. Разбира се, Nivea се стреми да изненадва своите потребители и да им предлага нещо ново и различно. Например тази година на българския пазар бяха въведени Nivea Light Lotions с три вида SPF – 6, 10 и 20. Те са с уникална лека текстура, която попива мигновено, не оставя мазни следи и незабавно защитава кожата от изгаряния. „Продажбата на слънцезащитни продукти е много сезонна. Обикновено потребителите посещават рафта с тези продукти 1-2 пъти годишно. И въпреки че слънцезащитните продукти се свързват с емоционална ваканция, тяхната покупка е по-скоро рационална. Потребителят купува по навик или по препоръка. Той прекарва средно по 82 секунди пред рафта и разглежда 1.2 продукта”, казва Кристина Кирилова, продуктов мениджър на Nivea. Най-основният критерий за покупка е слънцезащитният фактор. През годината редовните потребители купуват 1.4 продукта. Това са данни от вътрешно проучване на Nivea, направено специално за слънцезащитни продукти. Седемдесет процента от продажбите на слънцезащитни продукти се осъществяват в морските курорти. Това се дължи на факта, че често почиващите осъществяват покупката в последния момент, преди да се изложат на слънце.

L'Oreal
На българския пазар L'Oreal присъства от 10 години. В категорията Sun care има повече от 100 продукта с марките Garnier и L'Oreal Paris. Най-продаваните от тях са Ambre Solaire на Garnier и Solar Expertise на L'Oreal Paris, а най-популярна разфасовка е Ambre Solaire Clear Protect. И при двете марки всяка година се правят реновации, редизайн и подобряване на формулите. L’Oreal притежават едни от най-добрите формули, спрямо последните директиви на Eвропейския съюз, и се грижат за защита както от UVA, така и от UVB лъчите. Най-добрият слънцеустойчив UV филтър е създаден и патентован от лабораториите на L'Oreal - Mexoryl(R) XL. Той се използва в почти всички продукти със слънцезащитен фактор.

„Еврос КиП”
„Eврос КиП” е на българския пазар от 1993 г. В началото на своята дейност работи като силен регионален търговец на едро, след което разраства своята мрежа от офиси и до 1998 г. покрива територията на цялата страна със своите седем офиса в градовете София, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе и В. Търново, казва Георги Симов, маркетинг мениджър на "Еврос КиП". В категорията слънце-защитни продукти фирма „Eврос КиП”разполага с три марки – Eveline, Insens и S’Nonas и 36 продукта. Найпопулярна е собствената марка на фирма „Eврос КиП” –Insens. Най-популярната и продавана разфасовка на продуктите на компанията е 200 – 250 мл олио за тяло. Най-новият продукт носи марката Eveline – ускорител за тяло, който дава още по-бърз и траен загар дори от олиото, продукт след слънце със златист прах, който придава невероятен блясък и мекота на кожата. Промоциите, които трябва да очакват клиентите на продуктите на "Еврос КиП", са подаръци като надуваеми топки, несесери, кърпи, както и демонстрации на продуктите ни по цялото Черноморие в най-активната част от сезона. Най-популярният канал за продажба на продуктите са черноморските курорти, които продават над 60% от общите продажби на слънцезащитни продукти.

Организацията, последователността и амбицията са основните двигатели в работата ми

Георги Симов е завършил магистратура по маркетинг в Университета за национално и световно стопанство в София. Работил е като анализатор продажби, продуктов мениджър, а понастоящем е маркетинг мениджър на фирма “ЕВРОС КиП”. Преди това е работил в компании като “Национални дистрибутори” и “Аксон България”.

Г-н Симов, започнали сте дейността си с дистрибуция на козметични и парфюмерийни продукти. Как стигнахте до идеята да създадете собствена марка?
- Тази стъпка е закономерна и логична в развитието на фирма ЕВРО С. След покритието на целия национален пазар чрез седемте ни офиса, след изградените контакти в каналите за дистрибуция и опита ни в категорията на козметичните продукти за нас бе нормално да поемем по този път. Марката ИНСЕН С имаше силна стартираща кампания и през годините портфолиото се увеличава и променя. Нашата амбиция е да наложим марката ни като един от водещите брандове в своя сегмент на българския козметичен пазар.

Колко търговски марки притежава „Еврос КиП”?
- Фирма „Еврос КиП” е ексклузивен вносител и дистрибутор на шест големи европейски производители на козметични и парфюмерийни продукти. В своето портфолио фирмата ни разполага с 20 марки в различни продуктови категории и ценови сегменти. Желанието ни е да подкрепяме всеки наш бранд и да постигаме по-добри резултати.

Какво е пазарното присъствие на продуктите ви?
- Нашите марки са в ТОП 5 в почти всички категории. В предишния брой на вашето издание на фокус бяха душ-геловете, където ние отново присъствахме с марката DULGON на немския производител Mann&Schroeder. С нашата дистрибуторска мрежа покриваме всяка точка на територията на страната, както и всички канали за дистрибуция. Следим пазарните дялове на марките ни и отбелязваме ръст във всички. Резултатите за тази година досега са повече от положителни – отбелязаното увеличение в оборота ни е над 30%, което е над средното за категорията и пазара. Такива ръстове в конкурентния пазар на козметиката и парфюмерията са наистина сериозно постижение.

Какви инвестиции е направила „Еврос КиП” досега и ще може ли да отговори на изискванията на Европейския съюз?
- Фирма „Еврос КиП” непрекъснато инвестира в бизнеса си. В момента се завършват собствени офисни и складови помещения в почти всички седем града, в които имаме присъствие. Една от основните инвестиции на фирмата ни е нова информационна система, която се внедрява сега. Разбира се, най-ценната инвестиция на компанията ни е в нашите служители. Мога смело да заявя, че ние бяхме една от първите компании в областта на дистрибуцията, която получи сертификата за качество ISO 9001:2000. Спокойни сме, тъй като работим по всички европейски изисквания и сме наистина добър партньор.

Продуктите, които продавате, са предназначени основно за дами. Това означава ли, че знаете какво искат жените?
- Така е, повечето от нашите продукти са предназначени за дамите. Но по-голямата част от пазара на козметика е в услуга на нежния пол. Стараем се да бъдем близо до клиентите ни и крайните потребители. Следим тенденциите на пазара и търсим актуални отговори на нововъзникналите потребности. Пример за това е марката ни EVELINE, която включва „Ускорител за тен” в слънцезащитната серия и антицелулитни продукти.

Какви цели сте си поставили в професионален план?
- Целите ми са свързани с развитието на фирма "Еврос". „Пазарният успех на фирмата ще бъде и успех за мен.” За тази цел е необходим добър екип. Смятам, че човек винаги трябва да поставя високи цели пред себе си и да не се спира до тяхното постигане.

Как да постигнем перфектен тен, без да изгорим?
- Лично аз препоръчвам плажните масла с марка S’NONAS, олиата от марката ни INSENS и „Ускорителя за тен” и продукт за след плаж от марката EVELINE.

Разговора води Рая Цанова