Списанието

Изберете рубрика:

 

Шампоанът

Брой 2, март 2007

Дата: 01.03.2007 Коментари: 0
Снимки (1)
Снимка: Photoxpress

ПОЧИСТВАЩ ПРОДУКТ ИЛИ СПЕЦАЛНА ГРИЖА ЗА КОСАТА

За една жена косата е един от най-женствените и красиви „аксесоари”. Тя блести, улавя светлината, привлича очаровани погледи и определено символизира сексапил и красота. Това е и причината съвременните жени, които знаят какво искат, да не са доволни от коса, която е здрава само привидно – те искат да почувстват естествената и еластичност.

Ролята на косата
За жените, както и за мъжете косата и прическата са един от най-важните елементи на външния вид. Те издават позицията на човек в обществото, както и избора му на стил. В личен план те придават завършек на външността. Неподдържаната коса е признак на небрежност. Косата е по-отдалечена за човек от кожата му. Чрез нея човек може да се забавлява, защото може често да я променя. Това няма да бъде проблем, тъй като тя отново израства. За 76% от хората красива коса означава здрава коса. В съзнанието на потребителите грижата за косата e процес, започващ от измиването, минаващ подхранването, достигащ до стилизирането (а не категория продукти).

Потребителско поведение
В категрията шампоани и балсами лоялността на клиентите е изключително ниска. Потребителите са във вечното търсене на идеалня за тях продукт – те обожават да експериментират. Пазарът на продукти за грижа за косата очаква иновациите, защото косата е експериментално поле за имиджа на потребителите, защото те обичат да изпробват и да правят промени, защото обичат да държат нещата под контрол и се надяват да оформят косата по съвършения начин.

Поведението пред рафта
За избора на шампоан хората прекарват средно 72 секунди пред рафта, почти колкото при кремовете за лице (74 секунди). Средно задържат погледа си върху един шампоан около 11 секунди. В сравнение с останалите категории, потребителите имат доста рутинно поведение и голям интерес по отношение на категорията като цяло. Данните са на POS Research Germany, GIM 2005 базирано на повече от 1000 изследвани.

Процес на ориентиране и покупка
Външния вид на продукта - цвят, новост, разпознаване на продукта от реклама, опаковка. Аромата – продуктите с неприятен аромат се връщат на рафта, продуктите, които преминат този тест подлежат на по-нататъшно обследване. Продуктовата информация – често има припокриване на типовете коса и ползите – суха коса, боядисана коса, дълга коса, мазен скалп и сухи краища. Покупка на продукта, който предлага най-добрата комбинация от аромат и подходящия тип коса.

Базови потребности
Базовите потребности, които клиентите имат при употребата на шампоан са: естествена на вид и еластична, здрава и жизнена коса; гладка и бляскава; лесно разресване без утежняване; меко измиване, подходящо за ежедневна употреба; нежен и дискретен аромат; специално подходящ за типа коса.

Специфични потребности
Специфични потребности от употребата на шампоан са овлажняване, дълбоко действие, възстановяване на структурата, подхранване, защита, съхраняване на цвета, истинки блясък, дълготраен козметичен аромат, цялостно приято усещане на косата. NIVEA е известа със своите продукти за коса. Оптимизираните формули на продуктите допринасят за красотата и женствеността на дамите – за естествено бляскава и здрава коса. Обновената линия има всичко, което е необходимо, за да допринесе за красотата на косата – формулите напълно отговарят на всеки тип коса и предлагат оптимален баланс от фини естествени съставки и модерни технологии в грижата за косата. Обогатени са с нежни аромати и имат богата текстура, която има регенериращ ефект в основата на косъма. Линията има 13 продуктови серии, така че всеки тип коса получава най-добрата грижа.

Деспина Узунска, продуктов мениджър personal care - Байерсдорф България ЕООД