Списанието

Изберете рубрика:

 

Шоколадовите бонбони с пълнеж най-желани от потребителите у нас

Брой 9, септември 2020

Дата: 01.10.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Шоколадовите бонбони с пълнеж най-желани от потребителите у нас

Когато някой каже „шоколадови изделия“ една от първите асоциации след шоколада са шоколадовите бонбони. Защото какво по-хубаво от това, когато ти се прииска нещо сладко, да хапнеш един бонбон, вместо цял шоколад? Е, винаги може и цялата бонбониера, но когато волята се намеси, всичко има мярка. А бонбоните позволяват именно това – хем задоволяване на нуждата ни от сладко, хем избягване на гузната съвест впоследствие.

Какви са нагласите на българските потребители по отношение на консумацията на шоколадови бонбони показа Изследователски център ТРЕНД по време на Category Retail Forum, който се проведе в края на 2019 г. Проучването бе проведено сред 1008 респондента на възраст над 18 години, чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“.

Какво показва изследването

Потребителите в България, които спонтанно заявяват, че консумират шоколадови бонбони са 81%. По отношение на най-предпочитания тип бонбони, на въпрос с предварително зададени опции, поведе от половината (52%) от участниците в изследването са посочили, че предпочитат бонбони с пълнеж. За бонбони без пълнеж са се застъпили 33 на сто от потребителите. Има и една съвсем малка извадка, която категорично заявява, че предпочита да похапва диетични бонбони.

Колко често прибягваме до шоколадовите бонбони

От 821 респонденти, консумиращи шоколадови бонбони, 26% са посочили, че го правят това няколко пъти в месеца. Един път в месеца похапват 24 на сто от потребителите, един път на няколко месеца – 19%, един път в седмицата – 12%. Тези, които не купуват бонбони без повод са 11 на сто, а смелите любители на шоколадовите изделия, които похапват бонбони няколко пъти в седмицата са едва 4%. Само 1% от хората са посочили, че това е всекидневен ритуал.

Българското се предпочита

На въпроса „Вие лично какви шоколадови бонбони предпочитате да консумирате“, най-голям дял от потребителите (47%) са посочили такива на български производители. За вносните шоколадови брандове са се застъпили 30 на сто от участвалите в проучването. Съвсем малък дял (1%) предпочита домашно приготвените бонбони.

Факторите в основата на избора

Познатият вкус е най-важният фактор (25%), около който са обединили респондентите на въпроса „Какво е важно за вас при покупката на шоколадови бонбони?“. Следващите фактори са цената (21%), състава на бонбоните (19%), марката (19%), производителят (5%), броя на бонбоните (4%).

И споменавайки марките….

Най-предпочитаната от потребителите марка според проучването на ТРЕНД са Своге Сезони (18%). Веднага след тях се нареждат Suchard (15%), Черноморец (14%), Merci (13%), Lindt (7%), Toffifee (6%), Milka (6%), Ferrero (5%).