Списанието

Изберете рубрика:

 

65% от потребителите са заявили, че тази година ще пазаруват по-разумно за Коледа

Брой 12, декември 2020

Дата: 18.12.2020 Коментари: 0
Снимки (8)
65% от потребителите са заявили, че тази година ще пазаруват по-разумно за Коледа

Най-новото проучване на  JTN показва, че повечето от запитаните потребители са отделили бюджет между 100 и 250 лв. за коледни подаръци и за не повече от четирима човека*.

Какво ще бъде коледното пазаруване по време на COVID –19 се опита да научи агенцията за онлайн маркетингови проучвания JTN чрез национално-представително проучване в периода 7-10 декември. То е проведено сред 600 мъже и жени на възраст между 18 и 74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Целта на изследването бе да се набележат основните промени в поведението и нагласите на купувачите. А ето и какви бяха резултатите…

По-евтини подаръци, страх за финансовото им положение

По отношение на предстоящите празници, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. Признават, че тази година ще купят по-евтини подаръци и ще приготвят по-скромна празнична почерпка за близките си, защото очакват финансовото им положение да се влоши допълнително в бъдеще. Над 60% усещат по-слабо или никакво коледно настроение, а 54% споделят, че новите ограничения са променили изцяло плановете им за прекарване на празниците.

Какво и от къде ще пазаруват?

Сред най-предпочитаните типове магазини за коледната трапеза остават големите вериги хипермаркети и супермаркети, следвани от малките квартални магазини и пазарите. Най-често потребителите влизат във физически магазин за хранителни стоки от първа необходимост (91%). Резултатите недвусмислено показват, че хората предпочитат по-скоро да пазаруват в малки квартални магазини за сметка на големите вериги. Стоки като техника (31%), дрехи и обувки (30%) и козметика (24%) са предпочитани от онлайн магазини, въпреки че повече от половината запитани смятат, че търговците в интернет прилагат измамни или подвеждащи стратегии преди празниците.

Коледни подаръци и коледни празници

90% от запитаните ще използват заплатата си или спестяванията си, за да закупят коледни подаръци и само 2% ще изтеглят кредит за целта. Повечето от потребителите са отделили бюджет между 100 и 250 лв. за коледни подаръци и за не повече от четирима човека, а 4% няма да купуват никакви подаръци. Петте най-популярни категории подаръци са козметика (36%), детски играчки (34%), дрехи и обувки (32%), книги (32%) и техника (31%).
Повечето от потребителите споделят, че ще прекарат Коледа в най-тесен семеен кръг и смятат да посрещнат Нова година вкъщи, а 4% от запитаните ще отбележат празниците сами. Ако всички ограничения отпаднат след 21 декември, 42% споделят, че ще празнуват с приятели, 36% биха пътували или отишли на почивка, а 26% - в ресторант или заведение.

За ситуацията като цяло

Над 60% от анкетираните все още са притеснени от извънредната епидемиологична обстановка като най-разтревожени са хората между 45 г. и 54 г. в София. Повече от половината запитани мислят, че мерките трябва да бъдат по-строги предвид ситуацията, а 64% смятат, че е трябвало те да бъдат въведени по-рано. Повечето от анкетираните са посочили, че са съгласни с използването на лични предпазни средства (маски, дезинфекция, социална дистанция), работата от дома, както и отмяната на почивки и екскурзии.

*Още графики в Галерия.