Списанието

Изберете рубрика:

 

Великден 2021: иновации при маята и онлайн пазаруване преди празника

Брой 3, март 2021

Дата: 31.03.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Великден 2021: иновации при маята и онлайн пазаруване преди празника

С идването на астрономическата пролет всички започваме мислено да се подготвяме за най-чакания пролетен празник – Великден. През годините се опитахме да проследим развитието на различни продуктови категории, свързвани най-често с великденските празници. Отразявали сме специално правени за нас проучвания за нагласите за пазаруване преди празника, фокусирахме се върху категории като брашно и добавки за печене, поглеждали сме към тенденциите, които се задават от западните пазари. Тази година решихме да поставим в светлините на прожекторите този така необходим и традиционен продукт - маята.

За иновациите при маята PROGRESSIVE разговаря с маркетинг мениджърът в „Лесафр България“ Радина Цанева.

 

"Новото нормално“ ни напомни, че можем да си приготвяме хляб и всякакви печени вкусотии вкъщи. Ако можем да го наречем „иновация“ – завръщането към традиционния домашен хляб и печене в домашни условия се очертава като дългосрочен тренд. Най-вече по време на локдауните се забеляза повишен интерес към прясната и суха мая“, споделя Радина. По думите й благодарение на безплатните рецепти, преливащи от необятното интернет пространство, в много домове се е разнесъл ароматът на прясно изпечен хляб. Друг тренд, който маркетинг мениджърът на „Лесафр България“ забелязва по време на пандемията е осъзнатият избор за по-здравословно хранене с чиста и проследима храна. В отговор на това търсене от компанията са преминали през процедура на БИО-сертифициране и предлага на пазара БИО-квас и БИО-мая за хляб. Тенденцията е с устойчив ръст, макар и все още с малки обеми, твърди Радина Цанева. Тя разказва и за „мега-трендовете“, очертани по време на най-голямото изложение за Хлебопроизводство и сладкарство – Iba 2021. Традиционно то се прави на всеки две години в Мюнхен, но тази година е било проведено и онлайн. На него водещи световни фирми са представили своите нови предложения, разработени в унисон с новите нужди на потребителите. Изтъкнати специалисти в областта на прогностиката са споделили своите визии за бъдещето на бранша и са дали насоки за развитие, сред които са били вариации на познати трендове като устойчиво производство с грижа за планетата, намаляване на отпадъците, използване на разградими и дори ядливи опаковки, храни, които не съдържат определени съставки или съдържат минимални количества от тях (т.нар. „free“ и „low“ храни). В крак с очерталата се мода, компанията изтъква факта, че 97% от нейните опаковки са рециклируеми, с което тя работи усилено в посока намаляване на замърсяването на планетата.

Радина Цанева казва и че вече се говори открито и за анти-трендове, като употребата на повече мазнини, сладко и шоколад, съмнителните ползи от конкретни хранителни добавки, новите хранителни режими. Оказва се, че за голяма част от потребителите основен източник на информация на първо място е „Всезнаещия“ и „Всевиждащ“ Google, а чак след него се търси мнение от специалисти. Цанева изрази опасенията си, че се оформя бъдещ дефицит по отношение на качествена и научно-потвърдена информация. В отговор на тенденцията за дигитализация „Лесафр България“ актуализира и обновява сайта си, на който качва само изпитани рецепти и доказуеми данни.