Списанието

Изберете рубрика:

 

Какво седи зад възхода на една категория?

Брой 10, октомври 2021

Дата: 05.11.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Какво седи зад възхода на една категория?

Времето, което милиони потребители бяха принудени да прекарат у дома, доведе до промяна в навиците на консумация и предпочитанията им към определени храни. Една от най-отчетливите тенденции, която агенциите проучващи консуматорите наблюдават, е свързана с все по-големия процент на хората, преоткрили готвенето. Невъзможността да се похапва навън завърна стотици хора към готварски книги, блогове, видео рецепти. Фактът и че повече хора трябваше да работят от вкъщи и съответно преустановиха пътуванията си към работното място, също промени консумацията на храни „за из път“, които често се взимаха за закуска или похапване между основните хранения. Тази нова картина, която агенциите подкрепят с конкретни данни, показва и промяна в някои от традиционните категории. 

По време на 12-та PROGRESSIVE конференция NielsenIQ показа кои са най-бързо развиващите се категории за МАТ април-май 2021. От презентацията стана ясно, че категорията на нишестетата е четвъртата най-бързо растяща със 17% увеличение в стойност. За този ръст принос имат както по-големите опаковки на продуктите, така и новите играчи, появили се в нея. Какво всъщност означава това?

Като категории, предназначени за консумация вкъщи, освен нишестетата, също и десертите на прах и пудингите регистрират повишение от началото на пандемията. Играчите в категорията се стремят да привлекат нова потребителска маса и за да отговорят на новите им интереси. Освен класическите вкусове ванилия и шоколад, потребителите вече търсят по-различни, което отваря врати за иновации в категорията. Зараждат се нови поводи за консумация, потребителите търсят добавена стойност на продукта, както и различни елементи и добавки, които да допълват преживяването докато похапват. Освен добре познатите кремове и пудинги за приготвяне в домашни условия, категорията вече включва и такива, които да бъдат добавка към торти, като отново целта е да се привлекат нови потребители, които следват тенденцията за по-активно готвене у дома и търсене на различни поводи за консумация с цялото семейство.