Списанието

Изберете рубрика:

 

От ресторанта до магазина

Брой 11, ноември 2020

Дата: 03.12.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
От ресторанта до магазина

COVID-19 и рецесията силно повлияха върху ресторантьорския бизнес. Въпреки всичко сега е моментът ресторантите да използват репутацията на бранда си и да влязат със свои продукти в търговските обекти, запълвайки нишата на задъхващата се стартъп индустрия. От Едуард Берген, MINTEL

Докато рестрикциите, свързани с пандемията с COVID-19 продължават да се увеличават, ресторантите трябва да се адаптират към новите нужди на консуматорите. В статията са дадени няколко примера как заведенията да стигнат до своите потребители, за да успеят да оцелеят.

Сега е моментът ресторантите да „влязат” в супермаркетите

Като резултат от световната пандемия с COVID-19 пазарите са в състояние на непрекъсната промяна, а поведението на потребителите се променя непрекъснато. Затруднената икономическа обстановка вече започна да проявява своите негативи, принуждавайки потребителите да намалят харчовете си. При този бързо променящ се сценарии, те са предразположени да се върнат към най-разпознаваемите брандове, които им дават сигурност, а също така са им и добре познати. Тази промяна на потребителите не е добра за стартъпите, които се занимават с производство на храни и напитки. През последните години се забелязваше засилен интерес към нови марки продукти на малки производители, но днес пазарът е променен. Това ще осигури място за следващо поколение брандове, които ще се нуждаят от репутацията на силната марка на големите компании, но ще трябва да бъдат и много пробивни.

Ниша, която чака да бъде запълнена

В сегашната ситуация търговците и дистрибуторите са фокусирани върху задачата да снабдяват магазините с най-необходимите стоки и трудно ще добавят нови марки към портфолиото си. Рационализирането на рафтовото пространство също е ключов приоритет. Ето защо, супермаркетите все по-малко ще искат да запълват стоковите си наличности с непознати продукти.

В резултат на пандемията много изложения за храни и напитки бяха отменени или преминаха в дигиталното пространство. Това попречи на много малки стартиращи бизнеси да се представят пред своите бъдещи потребители, както и пред търговците. Но ресторантите от своя страна не се нуждаят от подобно начално представяне. Те вече имат своята клиентела.

Помислете за различни пътища, за да стигнете до потребителите

Има различни начини ресторантите да стигнат до потребителите си в тези трудни за тях времена. За да пренесат продукта си от своята кухня в домовете на хората ще трябва да бъдат иновативни и модерни. Предлагането на храна от ресторанта в супермаркетите е един от начините. Друг е партньорството с платформи, които доставят пакети с продукти за готвене у дома.

Във Великобритания разядката, приготвена от ресторант Leon, идва директно от обедното му меню в супермаркетите. Продуктът съдържа грах, черна леща и спанак, покрити с пюре от леща и парченца сушени домати.

Leon’s ‘Pea-lentiful Dip’ (UK)

Източник: Leon

Популярното в САЩ заведение за сандвичи Potbelly Pantry реагира на кризата с COVID-19, предлагайки на пазара кутия, която включва всички необходими продукти, така че потребителите сами да си направят сандвичите си у дома.

Potbelly Pantry’s sandwich kit box (US)

Източник: Potbelly Pantry

Марката Mindful Chef, популярни във Великобритания с доставки по домовете на кутии с продукти за готвене, включват към тях ястията на ресторант Nando’s.

Направете най-доброто за репутацията на вашия ресторант

Потребителите са по-склонни да пробват нови храни, когато са в ресторанта, отколкото когато са си у дома. Ако ресторантите решат да присъстват в супермаркетите, те трябва наблегнат върху маркетинга на своята вече установена репутация. Всяко продадено ястие или продукт, като например сос за готвене, трябва задължително да „води” към известно блюдо от менюто на съответния ресторант. Седем от десет от потребителите във Великобритания заявяват, че сосът много им помага да приготвят почти същото ястие у дома, такова каквото са опитали в ресторанта.

От началото на кризата с COVID-19 компаниите пренасочиха своя маркетинг фокус към социалните платформи. Ресторантите са известни с това, че присъстват в социалните медии, рекламирайки ястията си. Това означава, че много лесно могат да популяризират новите си продукти сред своите потребители. Също така могат да надградят комуникацията, предлагайки видеа с рецепти „как да приготвим”. Могат също така да привлекат в това занимание своите шеф-готвачи, които да дават съвети на потребителите как да приготвят ястия от тяхното меню.

Източник: https://www.mintel.com/blog/