Списанието

Изберете рубрика:

 

Сухите пасти и вафлите със заливка са най-предпочитани

Брой 11, ноември 2021

Дата: 01.12.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Сухите пасти и вафлите със заливка са най-предпочитани

Сладките изделия са изкушение за почти всеки. Сухата паста с кафето или вафлата за из път са чудесни начини за подслаждане на деня. Кой обаче ги консумира най-често и кои видове са най-любими на потребителите?

37% от 25-34 годишните консумират вафли поне веднъж седмично. Това показва специално подготвено проучване на JTN. След допитване до потребителите от началото на годината, агенцията е установила, че вафлите са по-популярни в по-малките населени места, а 22% от софиянците не консумират сухи пасти. 

13 на сто от жените и 7 на сто от мъжете не консумират вафли показва още проучването. Сухите пасти пък не успяват да привлекат интереса на 12% от мъжете и 20% от жените. Около 70% обаче е общата консумация на сухи пасти на месечна база.

Според проучването на маркетинговата агенция най-харесвани са вафлите, обвити в шоколад. Те са предпочитани за 60% от запитаните в проучването, а 40% харесват нетункваните (без заливка).

По отношение на пълнежа шоколадовият е първенец с 48%. Следващият най-предпочитан е този с фъстъци – 33%, следван от какаовия крем, който е фаворит на 29% от запитаните. С лешници харесват 24% от потребителите, а с млечен или с ванилов крем 21%. С плодов пълнеж и вкус са избрали 17% от анкетираните, а локумът е на последно място с 13%.

В най-голяма степен определящо за избора на конкретна марка в категорията „Вафли“ са характеристиките на продукта: хрупкавост, сладост, вкус и др. В скалата от 1 до 3, степента на този фактор е 2,98 според данните на JTN. Не е изненада, че следващият фактор е цената на продукта, който е със степен от 2,25. На трето място се нарежда отсъствието на консерванти, оцветители и т.нар. Е-та със степен от 1,58. С почти същата степен на важност са и това дали продуктът е на промоция и какъв е неговият състав. Други важни фактори са: името на производител (марката) – 1,27, размерът на опаковката – 1,14, външният вид на продукта – 0,72, опаковката и маркировката на продукта – 0,70. На последно място се нарежда рекламата на продукта (0,60), а малко преди него е препоръката от познат, приятел или роднина (0,63).

Що се отнася до сухите пасти най харесвани са тези с пълнеж от шоколадов крем, които са любими за 49% от анкетираните. С какаов крем пък харесват 36%, а с ванилов 29%. Сухите пасти с млечен крем са фаворити на 26 на сто, а с лешников и плодов на 25 на сто. Пълнежът с фъстъчен крем е избран от 14 %, а с мед е на последно място с 10%

Сухите пасти, подобно на вафлите, се харесват повече сред запитаните, когато са с шоколадова заливка. Съотношението е 80% за със заливка, спрямо 20% за без.

Отново характеристиките на продукта са най-важни за избора на конкретна марка сухи пасти. В скалата от 1 до 3, степента на този фактор е 2,91. И при сухите пасти, както и при вафлите, следващото по важност е цената на продукта, което в случая е със степен 2,31. Тук на трето място се нарежда съставът на продукта, а на четвърто отново е това дали е на промоция. Отсъствието на Е-та, консерванти и оцветители е на пето място, а на шесто – размерът на опаковката. Името на производителя заема седмото място сред определящите фактори за избор на продукт от категорията Сухи пасти, следван от външния вид на продукта. Препоръката от приятел, роднина или познат е следващото, което влияе на избора, чиято степен е 0,62 от максимална 3, а след него е опаковката или маркировката на продукта, което пък е със степен от 0,61. Предварителната информация за продукта от реклама или др. отново е на последно място.

Най-популярната марка сред сухите пасти е „Престиж“, която познават 70% от анкетираните. Следващата е Balkan с 66%, а след тях се нарежда и 7 days с 60%. Sweet +  е четвъртата най-позната (52%), а петата е Ideal, която е известна на 50 на сто от запитаните. Роден край, Негърче и Ная са на следващите три позиции, като процентът на Роден край е 49%, а на Негърче и Ная по 39%. 

На въпроса „Кои от изброените марки сте закупили през последния месец?“ пак на челна позиция са „Престиж“, които изпреварват Balkan само с един процент: „Престиж“ са назовали 41%, а Balkan 40%. 7 days отново е на трето място, този път с 31%. Sweet+ тук е с 22%, изпреварена от Ideal, които са закупени през последния месец от 24% от запитаните.

„Кои от изброените марки купувате най-често?“  е другият въпрос, на който са отговорили запитаните, като тук отново на първо място е „Престиж“ с 26%, Balkan пък отново ги следват. Техният процент е 18, а на третите, 7 days, процентът е 13.  Sweet+ и Ideal си поделят четвъртото място с по 8%.