Списанието

Изберете рубрика:

 

Храните за кучета остават водещ сегмент в категорията

Брой 8, август Digital

Дата: 31.08.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Храните за кучета остават водещ сегмент в категорията

Глобалният пазар на храни за домашни любимци за 2018 година се оценява на 83,02 млрд. щ.д. Очаква се той да нараства на годишна база (CAGR) с 4,5%, считано от 2019 до 2025 година. Нарастващият интерес на потребителите към храни за домашни любимци, съдържащи натурални и органични съставки, накараха производителите да променят фокуса си и да преминат от синтетични към натурални продукти, което доведе до положително развитие на пазара.

Ползите от удобството, свързани с употребата на сухи органични и натурални храни за домашни любимци, се очаква да стимулира потреблението. За разлика от конвенционалните храни, органичните и натурални продукти в тази категория се ползват с голяма популярност сред потребителите.

Нарастващото търсене на храни за кучета, заедно с положителната тенденция в продажбите на премиум продукти, се очаква да допринесе положително за развитието на пазара за прогнозирания период. Сухите храни отбелязват бърз растеж в сравнение с другите видове храни, заради удобството при ползването им от гледна точка на по-лесното съхранение и хранене на домашните любимци, свеждайки до минимум възможността да се изцапат. Това предимство на тези храни се възприема много положително от собствениците на домашни любимци, живеещи в градовете.

Храните в консерва са по-вкусни за кучетата и котките, защото съдържат протеини, мазнини, и определено количество карбохидрати. „Мокрите“ консервирани храни са по-лесни за усвояване, което свежда до минимум „почистването на задния двор“. Доброто усвояване на „мокрите“ храни ги прави подходящи и за котки и кучета, страдащи от различни заболявания, както и за тези, които се хранят много бързо.

Ръстът в интереса към осиновяването на домашни любимци от семейства, които търсят компания, също се очаква да стимулира продажбите на продукти от категорията „Храни за домашни любимци“. Кучетата са едни от най-предпочитаните за компания любимци, заради бързото им приобщаване към семейството, което се отразява положително на тренда за развитие на премиум сегмента. Също така нарастващата урбанизация се явява като ключов фактор, движещ пазара.

Разнообразие от продукти

Сухите храни са полезни с това, че осигуряват добра устна хигиена при кучетата - минимално натрупване на зъбен камък по зъбите на животното и редуциране на плаката в устата. Освен това този вид храна, която е под формата на твърди гранули, изисква по-усилено дъвчене, което поддържа цялостното здравословно състояние на животното. Сухата храна също така няма нужда от замразяване, което се налага при някои консервирани храни.

Високото съдържание на вода в тези продукти осигурява добра хидратация на домашните любимци и влияе положително на уринарния тракт. Въпреки това високата цена на продуктите, по-специално на консервираните храни на месна основа, може да ограничи търсенето от страна на потребителите, което да се отрази негативно в развитието на сегмента за прогнозирания период.

Снаксовете за домашните любимци обикновено са предпочитани за подобряване на храносмилането и защото съдържат качествени съставки, докато лакомствата по-често се използват като награда, за да се насърчи доброто поведение на животните.  Те обикновено са приготвени от печени продукти, като печени зърна и бисквити или сушени плодове и зеленчуци.

Внимание към здравето

Нарастващото внимание на потребителите към здравето на техните домашни любимци, доведе до увеличаване на загрижеността към поддържане на подходящото им тегло и цялостно здравословно състояние.  Собствениците избират от голямо разнообразие от предлагани продукти и са силно привързани към брандовете, на които имат доверие. Производителите от своя страна непрекъснато предлагат нови и нови видове примиум храни, с цел да задоволят търсенето и да насърчат продажбите.

Тенденцията да се притежава повече от една котка непрекъснато нараства, най-вече в Европа и Северна Америка, което се отразява на търсенето на храни за котки. Котките не се поддават лесно на обучение, в сравнение с кучетата, и нямат проблем да прекарват повече време сами в къщи без стопанина. Освен това, разходите за собствениците на котки са значително по-малки, в сравнение с тези на кучета.

Храните за другите домашни любимци – за птици, рибки и земноводни, остават по-скоро стабилни в развитието си на пазара, в сравнение с този за храни за кучета и котки. Търсенето на продукти за такива категории животни вероятно ще остане малко, заради краткият им живот и ниският процент на консумация на храна, което ще е основен фактор за ниското потребление на продукти от този сегмент.

Източник: https://www.grandviewresearch.com/