Списанието

Изберете рубрика:

 

Kaufland: 86% от оборота ни се формира от местни доставчици

PROGRESSIVE Digital - Summer Edition

Дата: 03.09.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Kaufland: 86% от оборота ни се формира от местни доставчици

Макар темата за българските производители да е попаднала във фокуса на общественото внимание до голяма степен в контекста на кризата с коронавируса, за Kaufland България тя не е нова. Германският ритейлър наблюдава традиционно висок интерес от страна на българите към родното производство и поради тази причина българските продукти винаги са имали запазено място в хипермаркетите на компанията. Веригата подкрепя тезата си с малко данни - 86% от оборота й се формира от местни доставчици, а 60% от всички производители са български и идват от 25 региона. В ключови продуктови групи компанията има близо 70% българско присъствие. Почти от две години Kaufland работи с 21 семейни мандри и малки ферми от различни региони, чиито продукти се предлагат във фермерските щандове в 17 от Kaufland хипермаркетите в страната. За последните две години компанията е продала около 65 млн. кг български плодове и зеленчуци и над 61 млн. кг родни млечни продукти.

През последните месеци търговецът се е свързал с близо 5000 производители на плодове и зеленчуци, млечни продукти и яйца по списъци, осигурени от Министерството на земеделието, като с част от тях компанията вече работи или е в напреднали преговори.

Нови български брандове

През тази година веригата представи своята първа собствена национална линия от изцяло български продукти „Брей!“, която стартира с 61 продукти в 5 категории: млечни и месни продукти, основни храни и напитки, захарни и тестени изделия. Всички те са дело на 21 български производители от 15 региона в страната – както дългогодишни партньори на търговеца, така и нови, като по този начин общият брой на родните производители, които произвеждат собствените марки на търговската верига за местния пазар, стават общо 30. До края на годината е планирано пускането на пазара на втора серия продукти “Брей!”, като така те ще станат над 100.
Друг нов бранд, който е повод Kaufland отново да си партнира с утвърдени български производители и доставчици е собствена марка прясно месо „Шеф месар“.

Кампании за популяризиране на български продукти

Към момента усилията на компанията са в посока комуникация на новите продуктови линии „Брей!“ и „Шеф месар“. Търговската верига активно комуникира партньорствата си с родните производители, с които работи, като представя и качеството на произвежданите от тях продукти в собствените си канали – клиентска брошура, сайт на компанията, социални мрежи, както и в съвместни кампании в медиите. Kaufland е изготвила и специално хартиено приложение за регионални продукти към своята седмична хартиена брошура, в което е включила специални цени за регионалните продукти.

Проблемите на българските производители

Капацитетът и развитието са важни елементи, които Kaufland залага в устойчивите партньорства с българските производители. „Вратите ни са отворени за всички, които имат желанието и възможността да си партнират с нас”, казват от Kaufland.


*За вас, които взимате решенията на базата на данни и анализи. Вижте реалността на рекламния медиен пазар в България през 2019г. Кои бизнеси и сектори как рекламират + обобщени данни на различните видове медии.

Българска медийна карта. Годишно издание на Piero97 от 2007г. Свалете безплатно от www.piero97.com